Acasă » Profiluri » Factura Volkswagen pentru scandalul emisiilor s-ar putea apropia de 20 de mld. euro

Factura Volkswagen pentru scandalul emisiilor s-ar putea apropia de 20 de mld. euro

12 ianuarie 2017
Companii
Bogdan Tudorache

Noua înțelegere cu autoritățile SUA în scandalul emisiilor va împinge costul Dieselgate pentru Volkswagen înspre 20 de miliarde de euro (21 miliarde dolari), spun surse citate de Reuters.

Cel mai mare producator auto din Europa a declarat că este în discuții avansate cu Departamentul de Justiție al SUA peste o mediere de 4,3 miliarde de dolari, care va duce la depășirea estimărilor inițiale privind costurile scandalului

Volkswagen (VW) a anunțat deja că a ridicat provizioane de 18,2 miliarde de euro (19,1 miliarde dolari), pentru a acoperi costurile de „Dieselgate”, din care 16,2 miliarde de euro au fost strânse în 2015.

„Ne bazăm pe o sumă de 16 miliarde (de euro), plus X. Unde X este probabil să fie între două și patru miliarde (de euro)”, a declarat sursa citată.

VW a refuzat să ofere comentarii presei.

Consiliul de supraveghere al companiei germane s-a întâlnit miercuri pentru a aproba proiectul de acord cu Departamentul de Justiție al SUA, ceea ce ar constitui un punct critic de turnură în eforturile sale de a recupera teren, după izbucnirea celui mai mare scandal de din istoria sa de peste 80 de ani.

În urma anunțului, acțiunile VW au atins un nivel maxim față de data izbuncirii scandalului, septembrie 2015, avansând cu 4% în ședința de miercuri dimineață.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *