În contextul creșterii semnificative a prețurilor pe piața angro de energie, companiile membre ale Federației ACUE au declarat încă de anul trecut că sprijină decizia statului de a ajuta populația și industria prin măsuri de compensare și plafonare pentru facturile la energie, susține federația ACUE.
Inițiativa de a chema jucătorii din piața de energie electrică și de gaze naturale la consultări este salutară, în scopul de a discuta și agrea un mecanism corect cu impact imediat în susținerea consumatorilor.
“Credem că soluția propusă ieri de către reprezentanții Guvernului este adecvată și răspunde provocărilor impuse de evoluția costurilor cu energia, pentru sezonul rece. Tot ce ne dorim este un cadru de reglementare clar, în timp util, care să permită o implementare rapidă și unitară. De asemenea, am solicitat ca măsurile avute în vedere să fie echitabile pentru toți actorii implicați în piața de energie și să nu conducă la acumularea unor costuri suplimentare pentru furnizorii care finanțează în avans schema de sprijin”, susține Dana Dărăban, director executiv ACUE.
Companiile de furnizare a energiei electrice și gazelor naturale (membre în Federația ACUE) aplică prevederile Legii 259/2021 privind compensarea și plafonarea și emit facturi care cuprind calculul compensării și/sau al plafonării de la caz la caz, conform prevederilor legale.
Toate companiile membre în Federația ACUE se vor conforma măsurilor dispuse de autorități pentru eventualele situații nedorite care au intervenit în implementarea mecanismului de plafonare și compensare.
“Legile și regulamentele aplicabile sectorului nostru sunt vitale pentru activitatea noastră. Ne asumăm responsabilitatea situațiilor care țin de noi. Regretăm eventualele întârzieri în aplicarea mecanismului de plafonare și compensare în vigoare, însă avem nevoie de un cadru clar cu termen de implementare rezonabil pentru a evita orice erori care pot apărea din cauze materiale, tehnice sau din cauza timpului necesar pentru adaptarea sistemelor de facturare”, a adăugat Dana Dărăban.
Eventualele întârzieri în facturare au fost anticipate și anunțate transparent de furnizori atât partenerilor de dialog instituțional, cât și clienților.
”Așteptăm cu interes proiectul de OUG care ajustează schema de sprijin ca să putem analiza detaliile legate de implementare și salutăm decizia autorităților de a colabora strâns cu industria pentru o implementare optimă”, au mai spus oficialii Federației.