Directorul operațional și vicepreședintele pentru marketing al diviziei europene a Ford a declarat pentru publicația Capital că mașinile electrice și hibride reprezintă unul dintre pilonii pe care constructorul american de mașini intenționează să recâștige cotă de piață în Europa. Deși Ford ocupă locul doi în lume la vânzări pe segmentul de mașini electrice, Europa nu a fost un punct de atracție pentru constructul de peste Atlantic din pricina infrastructurii neadecvate și unei piețe fragmentate.
Barb Samardzich, COO pentru Ford Europe, a declarat pentru Capital: „Dezvoltăm modele alimentate cu energie electrică de foarte mult timp. În privința pieței europene, am intrat destul de recent cu acest tip de propulsie prin noul Focus (un Ford Focus electric – n.r.). Vom aduce în curând, chiar anul viitor, și noul C-MAX Energi, care este un plug-in hybrid, urmat destul de repede de un Mondeo.“
Dacă vreau să mă deplasez cu un Ford Focus electric, nu am unde să îl incarc.
Șeful operațional pentru Europa al Ford a subliniat că „pentru mașinile complet electrice, infrastructura încă este o problemă. Fără aceasta, clienții nu se pot simți confortabil atunci când cumpără un astfel de vehicul. Eu trăiesc în Köln și chiar dacă vreau să mă deplasez cu un Ford Focus Electric, nu am unde să îl încarc. O problemă similară este vizibilă în toate orașele europene.“
Alături de infrastructura incomplet adaptată acestor mijloace de transport, un alt factor care modelează structura cererii din Europa este și prețul cuprins între 25.000 și 40.000 de euro, piperat pentru buzunarele multor europeni. În plus, sprijinul guvernamental pentru achiziția unei mașini electrice este practic inexistent. Odată ce tehnologia de stocare a energiei folosite va fi accesibilă ca preț prin noi soluții, mai viabile financiar, producția și vânzarea de masă în Europa a mașinilor electrice pot intra într-o eră de prosperite.
Mașinile electrice din prezent costă între 25.000 și 40.000 de euro
Până atunci, COO Ford Europe menționează că „nu este deloc ieftin un astfel de vehicul. Ce nu știu clienții este că o mare parte din acest preț este generată de costurile bateriei. Cu cât încerci să faci un astfel de model să aibă o autonomie mai mare, cu atât prețul lui crește, pentru că trebuie să echipat cu mai multe baterii. Cum recuperezi, ca producător, prețul pe care îl plătești furnizorului de baterii este o adevărată provocare. Mașinile electrice din prezent costă între 25.000 și 40.000 de euro, o sumă prea mare pentru mulți oameni.”
Totuși, se iau decizii importante privind oferta pentru Europa pe acest segment. Strategia Ford pentru recucerirea pieței europene va folosi ca instrument introducerea din această toamnă a micului SUV EcoSport, un produs care a fost bine primit pe alte continente. În India, locul unde se produce EcoSport pentru Europa, s-au primit comenzi în primele săptămâni care acoperă producția uzine de acolo pentru minim 13 luni.
“Cred că segmentul acestor SUV-uri mici crește mai repede decât pot producătorii să aducă mașini“, consideră COO-ul Ford Europa. Dacă vânzările merg bine pe agenda de discuții va fi introdusă și posibilitatea de produce micul SUV EcoSport chiar în Europa, pentru a fi mai aproape de locul unde se află cererea.