Acasă » Electricitate » Distribuţie » Gadola, EnergoBit: Eoliene de 15 milioane euro, în aşteptarea unor legi mai favorabile

Gadola, EnergoBit: Eoliene de 15 milioane euro, în aşteptarea unor legi mai favorabile

30 ianuarie 2015
Distribuţie
Bogdan Tudorache

###author###

EnergoBit a investit deja aproximativ 20 milioane de euro în parcuri eoliene de 13 MW, aflate în funcţiune şi aşteaptă noua legislaţie pentru a dezvolta încă 14 MW, cu investiţii de aproximativ 15 milioane de euro, a declarat pentru energynomics.ro, Ștefan Gadola, unul din fondatorii grupului EnergoBit din Cluj-Napoca.

„Vom investi în încă 14 MW, însă aşteptăm legile, totul depinde de certificatele verzi acordate”, spune Gadola. Totodată, EnergoBit a îngheţat investiţii de aproximativ 50 milioane de euro în parcuri fotovoltaice, până la apariţia unei legislaţii mai clare.

“Parcurile solare…le-am pus în conservare, nu le-am mai dezvoltat. Aşteptăm o nouă legislaţie. Totul e legat de schema de sprijin cu certificate verzi, “dacă iese sau nu iese business planul…”, spune Gadola.

EnergoBit a anunțat încă din 2013 că ar putea renunța la șapte proiecte fotovoltaice cu o capacitate totală de 30-35 MW, în valoare de maximum 52,5 milioane de euro, calculate la un necesar de 1,5 milioane de euro pe MW.

Compania a fost înfiinţată în 1990, fiind activă în domeniul echipamentelor şi lucrărilor pentru industria energetică. Fondul polonez de investiţii Innova Capital a preluat, la finalul anului 2012, un pachet reprezentând 53% din acţiunile EnergoBit.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *