Acasă » Electricitate » GE s-a întâlnit cu antitrustul UE pentru tranzacţia cu Alstom

GE s-a întâlnit cu antitrustul UE pentru tranzacţia cu Alstom

6 iulie 2015
Electricitate
Bogdan Tudorache

Oficialii General Electric (GE) s-au întâlnit cu organismul de reglementare antitrust al UE în încercarea de a obţine o decizie favorabilă în ceea ce priveşte tranzacţia cu Alstom de 12,4 miliarde de euro (13,7 miliarde de dolari) de preluare a braţului energetic al companiei franceze.

Conglomeratul american a cerut ca audierea să aibă loc cu ușile închise, după ce Comisia Europeană a spus că tranzacţia, cea mai mare a GE efectuată până în prezent, ar dăuna concurenței, deoarece ar lăsa doar două companii producătoare de turbine pe gaz în Europa – GE și rivalul german Siemens, conform Reuters.

Steve Bolze, preşedinte şi CEO al GE Power & Water, cea mai mare unitate industrială a GE, este de așteptat să contracareze temerile Comisiei cu date care arată că puterea de piață a companiei rezultate în urma concentrării nu s-ar ridica la un nivel de dominanţă precum cel estimat de autoritatea de reglementare.

El va cere, cel mai probabil, o evaluare mai amplă a sectorului, luându-se în considerare şi rivalii chinezi, pe care Comisia i-a exclus din motivarea sa.

GE este de așteptat să facă unele concesii în zilele următoare. Oficialii companiei au spus că GE ar fi dispusă să renunțe la anumite drepturi de proprietate intelectuală legate de unele active ale Alstom, dar nu la cele care ar putea afecta fluxurile profitabile de venituri.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *