Guvernul Germaniei va acorda anul viitor un miliard de euro (1,2 miliarde de dolari) orașelor țării pentru a reduce poluarea generată de mașinile echipate cu motoare diesel, a anunțat marți cancelarul Angela Merkel, transmit AP și Reuters. Banii vor fi investiți în găsirea unor soluții pentru reducerea poluării generate de emisiile vehiculelor.
Multe orașe din Germania sunt afectate de poluare, care depășește frecvent nivelul maxim admis. Banii vor fi investiți în autobuze electrice, stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și o infrastructură mai prietenoasă cu mediul.
Ministrul german al Mediului, Barbara Hendricks, a salutat inițiativa, menționând că este primul pas important în vederea reeducerii poluării, și a cerut industriei auto să sprijine planurile Guvernului.
Germania va trebui la un moment dat să urmeze exemplul altor țări europene interzicând circulația noilor autovehicule diesel, a afirmat recent cancelarul Angela Merkel, deși a refuzat să precizeze o dată exactă.
Este de competența producătorilor auto să restabilească încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), inclusiv prin acordarea de bonusuri și actualizarea sistemelor software. Consumatorii, care au fost „induși în eroare”, trebuie să obțină eficiența promisă în privința emisiilor, a afirmat Merkel într-un interviu acordat unei reviste.
În următorii ani prioritatea ar trebui să fie extinderea stațiilor de reîncărcare necesare pentru a avea cât mai multe vehicule electrice. Până atunci, interzicerea vehiculelor poluante care sunt deja pe șosele ar trebui evitată, deoarece ar „pedepsi oamenii care au cumpărat de bună credință mașinile”, a declarat cancelarul german.
Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea mașinilor, dar și pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă în dezbaterile din Germania iar Executivul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizațiile de mediu încep să obțină câștig de cauză în justiție pentru a forța marile orașe să interzică circulația vehiculelor diesel. În același timp, miniștrii nu vor să prejudicieze o industrie care este cel mai mare exportator al Germaniei și de asemenea asigură 800.000 de locuri de muncă, potrivit Agerpres.
În august, Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel și de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni.
Acordul vine după ce mai mulți miniștri și directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit pentru a găsi metode prin care să se reducă poluarea în orașe, să fie eliminate interdicțiile care vizează autovehiculele diesel și să reabiliteze reputația industriei auto germane.
Dar mulți politicieni sunt îngrijorați că producătorii auto nu au investit suficient în noile tehnologii și în infrastructură.