Acasă » Interes general » Germania: Vânzările de autoturisme electrice au atins 1,4 mil. unități în 2023

Germania: Vânzările de autoturisme electrice au atins 1,4 mil. unități în 2023

1 aprilie 2024
Interes general
energynomics

Numărul maşinilor electrice noi vândute în Germania a crescut anul trecut cu aproape 396.000, la aproape de 1,41 milioane în 2023, arată datele publicate de Autoritatea Federală de Transport Auto, ceea ce înseamnă că una din 35 de maşini este complet electrică (BEV), transmite DPA.

Dacă se adaugă şi cele aproximativ 2.000 de vehicule alimentate cu pile de combustie şi alte 922.000 hibride plug-in, existau anul trecut pe autostrăzi 2,33 milioane vehicule electrice (EV), sau una din 21 de maşini.

Creşterea vânzărilor EV este uşor mai ridicată decât în 2022, când au fost vândute aproape 395.000 unități.

Per total, anul trecut au fost înmatriculate în Germania 524.000 de maşini complet electrice, iar în 2024 autoritățile se aşteaptă la un avans mai redus. Programul Germaniei de subvenții pentru achiziționarea de vehicule electrice (EV) a fost încheiat prematur în decembrie, după ce s-au rambursat aproximativ zece miliarde de euro din 2016. Inițial, subvențiile pentru achiziționarea EV erau menite să se acorde până la finalul lui 2024, conform Agerpres.

În primele două luni din acest an, au fost înmatriculate în Germania 50.000 de maşini complet electrice, mult sub media din 2023.

Cel mai mare grup de vehicule electrice în Germania sunt SUV-urile, responsabile pentru mai mult de o treime din înmatriculările de maşini complet electrice: 487.000. De asemenea, au fost înmatriculate 238.000 maşini mini şi 235.000 maşini mici.

În cazul mărcilor, liderul pieței germane este Volkswagen, cu aproximativ 237.000 EV, urmat de Tesla (164.000), Renault (120.000), Hyundai (92.000) şi BMW (85.000).

Industria auto din Germania, un pilon al celei mai mari economii europene, a reuşit să înregistreze o modestă revenire după închiderile şi problemele pe lanțurile de aprovizionare provocate de pandemie în ultimii ani. Dar, cu toate acestea, perspectivele s-au înrăutățit pe măsură ce inflația ridicată a majorat costurile de producție şi a erodat puterea de cumpărare a gospodăriilor, ceea ce a dus la diminuarea cererii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *