Guvernul german a obținut un volumn- record de 12,5 miliarde de euro din programele europene și naționale de comercializare a certificatelor de emisii în 2021, a raportat Agenția Federală de Mediu (UBA). Veniturile din Schema europeană de comercializare a certificatelor de emisii (EU ETS) s-au dublat în 2021, la 5,3 miliarde de euro, potrivit Clean Energy Wire.
Germania a scos la licitație 101 milioane de certificate de emisie la Bursa Europeană de Energie (EEX) din Leipzig – cu 6 milioane mai puține decât în 2020, din cauza plafonului în scădere a certificatelor tranzacționabile. În plus, guvernul a câștigat aproximativ 7,2 miliarde de euro din vânzarea certificatelor în cadrul noului sistem național de comercializare a certificatelor de emisii (nEHS), care a fost introdus anul trecut pentru a include sectoarele de încălzire și transport.
Totalul de 12,5 miliarde de euro au intrat în Fondul German pentru Energie și Climă (EKF), al cărui scop este de a finanța măsurile de protecție a climei care promovează energia regenerabilă, investițiile în eficiența energetică, proiectele naționale și internaționale de protecție a climei, electromobilitatea și extinderea Planului național de acțiune pentru Eficienţă.
În plus, 4,7 miliarde de euro generați prin nEHS au fost utilizați prin intermediul EKF pentru a reduce suprataxa din Legea privind energia regenerabilă a țării, reducând prețurile la energie electrică pentru consumatori cu 1,37 cenți pe kilowatt-oră.
„Venitul din tarifarea CO2 aduce o contribuție importantă la implementarea tranziției energetice, finanțează proiecte de protecție a climei și este, de asemenea, folosit pentru a ușura povara consumatorilor”, a declarat președintele UBA, Dirk Messner. „Putem arăta astfel că protecția climei și egalitatea socială pot merge mână în mână. Acest lucru poate și trebuie să fie posibil chiar dacă prețurile CO2 continuă să crească.”
De la înființarea sa în 2005, EU-ETS și-a propus să limiteze emisiile de gaze cu efect de seră de la centralele electrice, instalațiile industriale și, din 2012, de asemenea, din traficul aerian intra-european.