###author###
Contractul Grup Feroviar Român (GFR) la Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia), ar fi în valoare totală de 85,3 milioane de lei anual (circa 19 milioane de euro), spun oficialii GFR, ca replică dată unor articole din presa online.
„O minimă analiză de bună-credință arată că ponderea transportului CE Oltenia pentru CFR Marfă este de aproximativ 7,7% din venituri, raportând valoarea anuală a acestui contract, de 85,3 milioane de lei (oferta totală depusă de CFR Marfă a fost în cuantum de 256 milioane de lei pe o perioadă de trei ani), la venituri de 1.110 milioane de lei, potrivit Bugetului de venituri și cheltuieli rectificat, publicat în Monitorul Oficial”, se arată într-un comunicat remis energynomics.ro.
Oficialii GFR susţin că mass-media face presiuni publice prin articole referitoare la licitaţia de transport de marfă organizată de CE Oltenia, unde nu a fost desemnat deocamdată nici un câştigător.
„GFR a luat act de o nouă serie de articole vehiculate de instituții media care prezintă în mod neadecvat situația pieței de transport feroviar de marfă și care pot reprezenta presiuni publice asupra instituțiilor care organizează licitații de transport de marfă, precum Complexul Energetic Oltenia”, se arată în comunicat.
„În ceea ce privește licitația de transport cărbune de la Complexul Energetic Oltenia, dorim să precizăm că încă nu a fost declarat un câștigător, în ciuda a ceea ce se vehiculează de către anumite instituții media și catalogăm drept false toate aprecierile publice care supraevaluează rolul acestui transport de cărbune, fie pentru Grup Feroviar Român, fie pentru CFR Marfă”, mai spun oficialii GFR.
Ei susţin că anumite abordări media „nu reprezintă altceva decât presiuni asupra autorităților implicate în procesul de licitație, fără să se bazeze pe analize economice serioase și responsabile.”
„Credem că orice analiză referitoare la situația transportului feroviar trebuie să ia în considerare elemente obiective,care să cuprindă toți factorii și indicatorii, nu doar elemente trunchiate, care în urma manipulării, pot să conducă la concluzii eronate. Analizând doar volumul transportat, în cadrul unui singur contract,fără a ține cont de distanța parcursă,de valoarea anuală a contractului sau fără a ține cont de alți indicatori economici, este de natură să denatureze realitatea spre o percepție total falsă”, au mai spus oficialii GFR.
„Grup Feroviar Român respinge cu fermitate scenariile de presă care încearcă să facă vinovat operatorul feroviar privat de concedierile masive de la CFR Marfă, precum și de situația în care s-ar afla compania de stat. GFR consideră că într-un mediu de piață concurențial, fiecare companie este responsabilă de politica sa economică și de modul în care reușește să se adapteze sau nu la piață și la contextul economic. În plus, dorim să amintim că dezvoltarea transporturilor efectuate de operatori privați presupune crearea de locuri de muncă”, au mai spus oficialii GFR.