Gospodăriile britanice vor plăti cu o factură de 80 milioane de lire sterline pentru a acoperi costurile de transfer pentru mai mult de o jumătate de milion de clienți de la firmele de energie falimentare, ridicând întrebări asupra regimului de reglementare.
Opt furnizori au încetat să mai funcționeze în acest an, pe fondul creșterii prețurilor en-gros, obligând autoritatea britanică de reglementare în energie Ofgem să numească noi furnizori de ultimă instanță. Patru companii s-au prăbușit în ultimele două luni, inclusiv One Select.
Fiecare dintre cele 28 de milioane de gospodării din Marea Britanie ar putea avea în medie de plată 1,75 lire sterline în plus pentru a compensa noii furnizori, potrivit unei analize a The Guardian.
Ovo, ScottishPower și alți furnizori care au preluat clienții companiilor falimentare pot recupera anumite costuri printr-un mecanism cunoscut sub numele de „Furnizor de ultimă instanță”, plătit de către toți consumatorii prin facturile lor, potrivit The Guardian.
Aceste sume vor necesita luni bune pentru a fi compensate, dar există cifre istorice care oferă un estimat al facturii care îi așteaptă pe consumatori.