Bogdan Tudorache
Bucureștiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe evaluate de Greenpeace în cadrul unui nou raport referitor la mobilitate și climă al Greenpeace. Raportul, pregătit de Institutul Wuppertal pentru Climă, Mediu și Energie, reprezintă o completare la clasamentul orașelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă, în care au fost analizate 13 orașe europene.
Bucureștiul a fost comparat cu celelalte orașe în ceea ce privește transportul public, siguranța rutieră, calitatea aerului, managementul mobilității și mobilitatea activă. Per total, Bucureștiul s-a clasat pe locul 13 din cele 14 orașe, pe baza punctajului obținut pentru fiecare indicator.
La indicatorii siguranță rutieră, calitatea aerului și mobilitate activă (deplasare nemotorizată – mersul pe jos, cu bicicleta, skateboard, role etc), Bucureștiul s-a clasat pe penultimul loc, iar la capitolul managementul mobilității, chiar pe ultimul loc. În aceste domenii este nevoie de îmbunătățiri concrete precum dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști, combaterea parcatului ilegal pe trotuare, extinderea spațiilor verzi urbane, precum și prioritizarea în trafic a mijloacelor de transport public, prietenoase cu mediul, pentru a reduce durata călătoriei și, prin urmare, pentru a crește atractivitatea lor pentru localnici și navetiști.
“Locul codaș ocupat de București este rezultatul mai multor motive. Acesta prezintă cel mai ridicat nivel de congestionare dintre cele 14 orașe analizate, cu o cotă de deplasări zilnice cu vehicule private de 48% și o pondere relativ mică de mobilitate activă de doar 16 %. În plus, spațiul verde pe cap de locuitor în capitală este sub 10mp, în timp ce norma UE este de 26mp/capita”, a declarat Alin Tănase, coordonator de campanii Greenpeace România.