Greenpeace a lansat o nouă campanie de promovare a termenului de prosumator, care este tradus pe înțelesul publicului larg, fiind clarificate noțiunile de bază.
Termenul este, astfel, explicat printr-o campanie online cu mai multe elemente: video un pachet de vizualuri si conținut pentru social media, website-ul fiiprosumator.ro, și prin comunitatea de Facebook Protecția Prosumatorului.
”Piața energetică din România este deschisă prosumatorilor. După aproape un deceniu de inactivitate din partea statului român, în 2018, legislația și reglementările necesare prosumatorilor au fost definite. Micii producători-consumatori de energie din surse verzi au acum dreptul legal de a produce, consuma și vinde energie”, susține Greenpeace.
Greenpeace România a fost parte din această schimbare, susținând în fața autorităților timp de doi ani nevoia de a se crea un mediu favorabil pentru prosumatori. Acest lucru se traduce acum inclusiv prin susținere financiară pentru cei care vor să devină prosumatori, printr-un program al Administrației Fondului pentru Mediu.
„Credem în democrația energetică, în dreptul fiecărui om de a fi prosumator. Ne-am dat seama însă că termenul e necunoscut pentru cei mai mulți dintre români, așa că înainte de a avansa în orice direcție cu campania noastră pentru energie curată, e obligatoriu să se înțeleagă despre ce vorbim”, a declarat Carla Donciu, Head of Communication & Engagement, Greenpeace România.
„Ne dorim să vedem cât mai multe panouri fotovoltaice, prietenoase cu mediul, pe acoperișurile din România. Pentru ca acest lucru să se întâmple, oamenii trebuie să afle cum pot capta energia soarelui, care sunt beneficiile și limitările energiei regenerabile și ce mecanisme de finanțare pot accesa cei interesați să își producă singuri energia”, adaugă Marian Mândru, coordonator de campanie, Greenpeace România.