Bogdan Tudorache
Grupul CEZ România a încheiat anul 2018 cu un EBITDA de 395 milioane de lei, în creştere cu 33 de milioane de lei, sau 9%, faţă de anul anterior. Investițiile au crescut, la rândul lor, cu 8%, la 283 milioane lei.
„La jumătatea anului 2018 am preluat cârma operațiunilor Grupului CEZ în România și tot atunci am tras primele concluzii despre activitatea Grupului. Am aflat că rolul cel mai important în business-ul nostru îl deține clientul, urmat de angajați, comunitate și autorități. În 2018, am accentuat nivelul de digitalizare al activității noastre, am dezvoltat canalele de comunicare cu clienții noștri, am dăruit energie pentru bine comunității, am menținut nivelul optim al investițiilor în rețea și am rămas responsabili în interacțiunea cu mediul înconjurător”, susține Ondrej Safar, country manager și președintele directoratului CEZ România.
Grupul CEZ România a încheiat anul 2018 cu un profit raportat înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii și amortizării (EBITDA) de 395 milioane, în creștere cu 33 de milioane față de anul 2017. La nivelul profitului net, Grupul a înregistrat rezultate mai slabe față de anul anterior, marcând o scădere față de 2017, datorată în principal activității de producție de energie eoliană.
În 2018, turbinele din parcul eolian Fântânele – Cogealac au produs un total de 1.105 GWh, Grupul CEZ rămânând cel mai mare producător privat de energie regenerabilă din țară. Totodată, sistemul hidroenergetic de lângă Reșița a produs 69 GWh în 2018, o producție totală mai mare cu 14 GWh în comparație cu 2017, ca urmare a precipitațiilor abundente.
La nivelul operatorului de distribuție, investițiile în rețea au fost însoțite de rezultate importante în cadrul proiectului SMART Transformation. În 2018, Distribuție Oltenia a fost primul operator de distribuție care a implementat sistemul MWM (work mobile management) în aria sa operațională, reducând timpul de intervenție al echipelor sale operative prin alocarea celei mai apropiate ture de zona unei deficiente electrice dar și înlocuirea fișelor realizate pe hârtie, în teren, pentru fiecare incident în rețea, cu tablete.
De asemenea, în 2018, procesele smart implementate de Distribuție Oltenia au dus la reducerea pierderilor în rețea cu 5,6% față de 2017, operatorul investind circa 184 milioane lei în CAPEX (din fonduri proprii) și aproximativ 182 milioane lei reprezentând puneri în funcțiune.