Grupul MOL a înregistrat, în primul semestru al acestui an (S1), un profit înainte de impozitare de 916 milioane de dolari, în creştere cu 19% față de cel din anul anterior, conform unui comunicat al companiei.
În trimestrul al doilea, profitul a fost de 534 de milioane de dolari, menționează sursa citată de Agerpres.
Compania petrolieră arată că atât segmentul Downstream, cât şi cel Upstream au generat rezultate financiare solide şi stabile datorită cererii constante în sectorul rafinării şi prețurilor uşor în creştere ale hidrocarburilor. În plus, performanța segmentului Consumer Services a fost susținută de volumele de vânzări de combustibil şi de consolidarea marjei non-fuel.
“Compania noastră se confruntă cu multiple provocări. În primul rând, trebuie să ne asigurăm securitatea aprovizionării în regiune pe termen lung. Lucrăm continuu pentru a asigura toate opțiunile de transport şi pentru a maximiza diversitatea materiilor prime petroliere şi flexibilitatea la nivelul rafinăriilor noastre. În al doilea rând, continuăm să ne implementăm strategia de transformare, bazându-ne exclusiv pe resursele proprii, deoarece aceste programe de diversificare şi transformare nu beneficiază de finanțare comunitară. În al treilea rând, rămânem angajați față de strategia noastră pe termen lung de a crea plus valoare şi a oferi randament acționarilor noştri”, a declarat Zsolt Hernadi, chairman şi CEO al companiei.
În segmentul Upstream, volumul producției de petrol şi gaze s-a menținut peste estimări, totalizând 92,1 milioane barili echivalent petrol pe zi în T2 2024, datorită creşterii producției internaționale în KRI Shaikan şi Kazahstan, susținut şi de creşterea producției în Ungaria şi Croația de la un trimestru la altul. Costurile operaționale unitare (OPEX) la nivel de grup au rămas stabile de la un trimestru la altul, la 5,8 dolari/ baril echivalent petrol, datorită unor măsuri stricte de control al costurilor şi evoluției favorabile a prețurilor la energie.
Rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute de cererea robustă, în timp ce creşterea marjei de rafinare a contracarat efectele negative ale scăderii diferențialului dintre prețurile petrolului Brent şi Ural. Marja din sectorul petrochimic a crescut uşor de la un trimestru la altul, în concordanță cu scăderea prețurilor la energie.
În segmentul Consumer Services, volumul mai mare al vânzărilor de carburanți şi îmbunătățirea marjei din vânzarea produselor non-fuel au fost principalii factori care au contribuit la majorarea rezultatelor, contrabalansând efectul scăderii marjelor unitare pentru carburanți. Câştigurile obținute din vânzarea unor stații de carburanți au avut, de asemenea, un impact pozitiv, consideră compania maghiară.
Serviciile de economie circulară au înregistrat rezultate negative ale profitului determinate de abordarea conservatoare a înregistrării costurilor legate de Sistemul de garanție-returnare (DRS în Ungaria) cu operațiuni în extindere în cursul trimestrului şi includerea pentru prima dată a rezultatelor consolidate ale JV MOHU Budapesta. Sistemul DRS este în funcțiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 3.100 de aparate automate de colectare instalate şi disponibile în cadrul rețelelor de retail. De la 1 iulie, sistemul DRS a început să funcționeze la nivel național şi aproximativ 3 milioane de ambalaje de băuturi sunt repuse în circulație în fiecare zi prin intermediul acestuia.
Performanțele sectorului Gas Midstream au fost influențate de efectul combinat al condițiilor meteorologice mai favorabile, al schimbării cererii de servicii de transport regional şi al fluctuațiilor nefavorabile ale cursului de schimb valutar, explică Grupul MOL.