Grupul Mol a înregistrat în primul trimestru un profit înainte de impozitare de 382 milioane de dolari, în scădere cu 29% față de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform unui comunicat.
Potrivit sursei citate, rezultatele grupului au fost influențate de taxele guvernamentale, schimbările din segmentul Downstream, efectele nefavorabile generate de prețul mai mic al gazelor în segmentul Upstream, dar şi de evoluția favorabilă a dinamicii non-fuel în segmentul Consumer Services.
„În timp ce am gestionat provocările generate de mediul extern, am avut capacitatea de a genera rezultate solide. Stabilitatea noastră este cheia pentru a întări securitatea fluxului de aprovizionare în Europa Centrală şi de Est şi de a efectua investiții strategice, aşa cum este şi complexul de polioli pe care îl vom inaugura în curând în urma unei investiții de 1,3 miliarde de euro. În luna martie am prezentat o agendă ambițioasă de investiții care face parte din strategia noastră actualizată care are rolul de a creşte competitivitatea Mol, precum şi a industriei din ECE. În ciuda presiunii generate de politicile guvernamentale asupra performanței noastre, ne menținem angajamentul de a ne continua călătoria de tranziție energetică şi de a creşte suveranitatea energetică pe viitor”, a afirmat Zsolt Hernadi, Chairman şi CEO al Grupului Mol.
Potrivit sursei citate, rezultatele din segmentul Downstream au fost susținute atât de marjele din sectorul petrochimic, cât şi de cele din rafinare, dar vânzările mai mici din producția proprie au influențat performanța.
„Măsurile guvernamentale suplimentare din Ungaria continuă să aibă un impact asupra rezultatelor, taxa pe bază de venituri, taxa Brent Ural şi taxa CO2 influențând considerabil rezultatele trimestriale”, se mai spune în comunicat, potrivit Agerpres.
Totodată, segmentul Consumer Services a înregistrat o îmbunătățire continuă a marjei din vânzarea produselor non-fuel (produse gastro, produse alimentare şi non-alimentare). De asemenea, şi câştigul din vânzarea unor stații de carburanți a contribuit la rezultatele din primul trimestru.
„În ciuda faptului că dimensiunea rețelei de stații din Ungaria a scăzut din cauza unor acorduri anterioare de achiziție, volumul vânzărilor de carburanți a crescut cu 6% de la an la an, în timp ce marja unitară pentru carburanți a scăzut cu 2% de la an la an”, se mai precizează în comunicat.
Costul de producție la nivel de grup a rămas neschimbat de la an la an, în ciuda presiunilor inflaționiste generale, datorită scăderii prețurilor la electricitate, a producției mai mari şi a orientării către active cu costuri mai mici.
„Serviciile de economie circulară au fost afectate de realizarea unor venituri mai mici decât cele estimate în urma aplicării responsabilității extinse a producătorilor (EPR). Sistemul de garanție-returnare (DRS în Ungaria) este în funcțiune de la 1 ianuarie, cu aproximativ 2.400 de aparate automate de colectare instalate şi disponibile în puncte de retail de pe teritoriul Ungariei. Performanțele sectorului Gas Midstream au fost marcate de efectul combinat al unui mediu macroeconomic favorabil şi al schimbării cererii de servicii de transport regional”, susțin reprezentanții grupului.
Grupul Mol este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 24.000 de angajați în întreaga lume şi peste 100 de ani de experiență în industrie.