Acasă » Petrol și Gaze » Grupul MOL ajunge la 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Est

Grupul MOL ajunge la 2.000 de benzinării în Europa Centrală şi de Est

2 august 2016
Consumatori
energynomics

Grupul MOL a finalizat astăzi preluarea întregului pachet de acţiuni al companiei ENI Hungaria, care operează 173 de benzinării sub marca Agip în Ungaria (inclusiv staţii deţinute de dealeri), precum şi operaţiunile engros ale companiei (excluzând însă activităţile ENI de vânzare en-gros de lubrifianţi). Reţeaua Grupului MOL depăşeşte astfel 2.000 de benzinării în zece ţări din Europa Centrală şi de Est (ECE)

În Ungaria, MOL va opera peste 500 de staţii că urmare a tranzacţiei. Noile staţii majorează amprenta Grupului MOL pe o piaţă cheie şi extind accesul către clienţi, întrucât benzinăriile ocupă amplasamente premium în Budapesta şi pe autostrăzi. Prin integrarea reţelei preluate, MOL va genera sinergii semnificative atât pe segmentul comercial cât şi pe cel retail, precum şi optimizarea costurilor.

“Finalizarea tranzacţiei extinde pieţele relevante ale rafinăriilor noastre şi asigura o mai bună profitabilitate a operaţiunilor noastre de rafinare şi marketing (downstream). Achiziţia şi integrarea a circa 450 de staţii în regiunea Europei Centrale şi de Est în ultimii doi ani ne sprijină în atingerea obiectivului nostru strategic de a majoră volumul vânzărilor de carburanţi cu peste 25% până în 2017. Mai mult decât atât, că urmare a extinderii regionale, deservim peste un milion de clienţi pe zi şi intenţionăm să valorificăm potenţialul punctelor noastre de vânzare pentru a răspunde nevoilor în schimbare ale acestora, inclusiv pe segmentul produselor non –fuel (altele decât carburanţii)”, spune Ferenc Horváth, Vicepreşedinte Executiv al Grupului MOL, responsabil de segmentul Downstream

Grupul MOL va trece staţiile preluate de la marca Agip la cele mai noi standarde ale mărcii MOL şi va implementa în noile benzinării şi conceptul Fresh Corner, care pune accent pe oferta de cafea, produse alimentare proaspete şi produse din gama cumpărăturilor zilnice.

„Credem că noile puncte de vânzare se încadrează perfect în noul nostru concept pentru retail: ne propunem să devenim prima alegere a consumatorilor atât pentru carburanţi cât şi pentru produse de consum zilnic. Pentru a atinge acest scop, misiunea noastră este să oferim produse şi servicii de înalta calitate în staţiile noastre, să îmbunătăţim experienţă de cumpărare şi să oferim mai multor călători ocazia de a zâmbi şi de a beneficia de ospitalitate. Întrucât aceste preoocupari ne ghidează în mod permanent activitatea, vom continuă să îmbunătăţim nivelul serviciilor şi ofertei noastre, adaptate nevoilor clienţilor moderni şi dinamici”, afirmă Lars Höglund, vice-preşedinte senior al Grupului MOL, însărcinat cu activitatea de retail.

În ultimii doi ani, Grupul MOL a achiziţionat aproximativ 450 de staţii din Europa Centrală şi de Est astfel că reţeaua să a depăşit 2.000 de unităţi. în 2015, Grupul MOL a finalizat achiziţia operaţiunilor downstream ale ENI în România, Cehia şi Slovacia (exceptând activităţile ENI de vânzare en gros de lubrifianţi), şi a preluat, de asemenea, activităţile LUKOIL în Republica Cehă. Cel mai recent, în iunie 2016, a fost finalizată preluarea operaţiunilor ENI în Slovenia. Că rezultat al acestor tranzacţii, MOL şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în Ungaria şi Slovacia, a ajuns să deţină a două cea mai mare reţea din Republica Cehă, a treia poziţie pe piaţă de retail din România în funcţie de volumul vânzărilor şi are o poziţie solidă pe locul al treilea pe piaţă din Slovenia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *