Bogdan Tudorache
Grupul Mol a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane USD în primul trimestru al anului 2019, a anunțat compania.
În România, pe segmentul retail, vânzările de motorină ale Grupului MOL au înregistrat o creștere de 2.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 121kt în Q1, 2018, la 124 kt în primul trimestru al acestui an. Vânzările de benzină au înregistrat o ușoară scădere în volum, situându-se la nivelul de 35 kt, față de 36 de kt în primul trimestru al anului trecut.
Pe plan global, în primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.
Rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream s-a menținut la un nivel similar celui din anul precedent, fiind de 283 milioane USD (HUF 79,4 miliarde), în condițiile în care nivelul crescut al producției a compensat alți factori negativi. Producția a crescut în primul trimestru la 116.000 barili echivalent petrol pe zi, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii 7 ani, pe fondul performanței solide a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.
Segmentul Downstream a raportat un prim trimestru mai slab, generând un rezultat operațional (clean CCS EBITDA) de 138 milioane USD (HUF 38,6 mld), cu 37% sub nivelul aferent perioadei similare a anului trecut, în contextul deteriorării segmentului rafinare, parțial atenuată de performanța internă solidă.
Segmentul Consumer Services și-a continuat ritmul de creștere de două cifre, generând un rezultat EBITDA cu 10% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 89 milioane USD (HUF 24,9 mld) s-a datorat volumelor mai mari de vânzări de carburanți și a contribuției mai mari a segmentului non-fuel. Consumul de carburanți a crescut cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut în regiunea Europei Centrale și de Est (cu o creștere de 5%, atât în Ungaria, cât și în Croația), asigurând un mediu favorabil.
Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 66 milioane USD (HUF 18,4 mld) în primul trimestru, în scădere cu 23% față de perioada similară a anului trecut.