Guvernul României a adoptat, prin hotărâre, săptămâna trecută, Cadrul național de politică pentru dezvoltarea pieței în ceea ce privește combustibilii alternativi în sectorul transporturilor, pentru instalarea infrastructurii relevante în România și pentru înființarea Consiliului interministerial de coordonare pentru dezvoltarea pieței pentru combustibili alternativi, au declarat surse din piață pentru energynomics.ro.
”Pașii următori vor consta în înființarea Consiliului, stabilirea procedurilor sale de lucru și asta va lua ceva timp. Apoi, vor trebui formate grupurile de lucru, coordonarea inter-ministerială, vor fi desemnați reprezentanții, format secretariatul… pe care noi urmează să-l alimentăm cu informații”, a mai spus sursa citată.
Astfel, se pun bazele unui sistem de simplificare a investițiilor din domeniul combustibililor alternativi, însă și bazele legale ale construcției infrastructurii necesare vehiculelor electrice și a celor pe gaz comprimat (GNC) sau hidrogen.
Totodată, România va putea scăpa de procedura de încălcare a obligațiilor comunitare (infringement) inițiată în luna ianuarie de Comisia Europeană, din cauza lipsei transpunerii în legislație a cadrului național.
”Va mai dura ceva până ce vom scăpa de infringement. Va trebui notificată Comisia, apoi, aceasta va trebui să verifice respectarea normelor și procedurilor, după care va ridica procedura de infringement”, a mai spus sursa citată.
Comisia Europeană a decis, în ianuarie, să trimită Malta și România în fața Curții de Justiție a UE pentru neîndeplinirea obligației de a notifica cadrele naționale de politică în temeiul Directivei 2014/94/UE referitoare la instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi.
Statelor membre li s-a solicitat să notifice Comisiei cadrele naționale de politică până la 18 noiembrie 2016. Malta și România nu au dat curs acestei solicitări, deși au primit din partea Comisiei o scrisoare de punere în întârziere și un aviz motivat la 15 februarie, respectiv la 13 iulie 2017.