Acasă » Interes general » Macroeconomie » Helexia a instalat proiecte solare de acoperiș în cadrul a 28 de magazine Leroy Merlin și Auchan

Helexia a instalat proiecte solare de acoperiș în cadrul a 28 de magazine Leroy Merlin și Auchan

Bogdan Tudorache

Helexia a instalat proiecte solare de acoperiș în cadrul a 28 de magazine Leroy Merlin și Auchan până la finalul lunii septembrie, a declarat, pentru Energynomics, Daniela Andrei, Country Director Helexia România.

”La începutul lunii septembrie a acestui an am sărbătorit implementarea cu succes a unui mare portofoliu de acoperișuri solare pentru Leroy Merlin și Auchan, 28 de magazine și 12,8 MW implementate. Cu o producție anuală estimată care depășește 14 gigawați oră, acoperișurile solare vor acoperi aproximativ 20-30% din consumul de energie al fiecărui magazin. Auchan Retail și Leroy Merlin vor economisi anual peste 8.000 de tone de emisii de CO2, reducând în același timp facturile la energie”, a spus ea.

În România, precum și în celelalte țări unde este prezentă, compania Helexia supraveghează dezvoltarea, construcția și întreținerea acoperișurilor solare în calitate de furnizor de servicii sau, așa cum este cazul în România pentru Auchan Retail și Leroy Merlin, în calitate de proprietar al energiei solare generate pe acoperișuri.

„Echipa noastră locală caută mari consumatori de energie, iar spectrul nostru de servicii și în special expertiza noastră abordează în mod corespunzător provocările clienților de astăzi. În industrii precum sectorul auto, unde decarbonizarea este crucială pentru a ajunge la competitivitate, suntem bucuroși să sprijinim furnizori precum OPmobility pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate”, a adăugat ea.

Daniela Andrei a mai spus că obstacolele în dezvoltarea noilor proiecte includ și schimbările dese ale legislației. Alte provocări includ intermitența crescută, flexibilitatea limitată a rețelei și costurile ridicate de echilibrare.

Cu toate acestea, în ultimii doi ani, creșterea a fost semnificativă, în special, în sectorul solar și eolian, susținută de fonduri UE și stimulente naționale.

„Din 2023, costurile (Capex) noastre au scăzut, dar acum s-au stabilizat”, a mai spus ea.

 

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

1 thoughts on “Helexia a instalat proiecte solare de acoperiș în cadrul a 28 de magazine Leroy Merlin și Auchan”

  1. Felicitări pentru această inițiativă impresionantă! Este încurajator să vedem cum companii precum Leroy Merlin și Auchan adoptă soluții sustenabile, contribuind la reducerea amprentei de carbon. Proiectele solare de acoperiș sunt un exemplu excelent de utilizare eficientă a spațiilor existente. Mă întreb dacă astfel de proiecte ar putea fi extinse și către clienți, oferind soluții similare pentru locuințe. Ar fi un pas important pentru popularizarea energiei verzi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *