Importul de carburant a crescut cu 70% în primul trimestru al anului, pe fondul condiţiilor meteo nefavorabile din iarnă şi a reviziilor la rafinăriile din România.
În primele trei luni ale anului, România a importat 23.853 de tone de benzină şi 402.138 de tone de motorină, potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional pentru Statistică. Faţă de primele trei luni ale anului trecut, importurile de benzină au scăzut cu 8% (de la 25.992 anul trecut), dar importurile de motorină, cel mai utilizat carburant din România au crescut cu 10%, de la volumul de 365.112 tone, aferent primelor trei luni din 2016, conform e-nergia.ro.
În termeni de valoare a importurilor, acesteau au fost, în primele trei luni, de 217 milioane de euro, în creştere cu 70% faţă de aceeaşi valoare a anului trecut (116 milioane de euro). Concomitent cu o creştere a importurilor de carburanţi, în aceeaşi perioadă s-a consemnat o scădere a exporturilor, aspect negativ pentru o ţară a cărei capacitate de rafinare operaţională este aproape dublă faţă de consumul intern. În primele trei luni ale anului, exporturile de benzină au fost de doar 385.889 de tone, cu o treime mai mici decât cele peste 576.000 de tone, aferente primelor trei luni din anul precedent. La motorină situaţia este şi mai rea: exporturile au totalizat doar 279.189 de tone, cu 42% mai puţin decât cele peste 482.000 de tone exportate în primele trei luni din 2016.
În total, în termeni de volum, exporturile de benzină şi motorină au scăzut cu peste 37%, la circa 665.000 de tone, de la mai mult de un milion de tone, în anul precedent. Valoric, exporturile au însumat 325,8 milioane de euro, cu 4,6% mai puţin.