Vânzările MOL pe piața retail de carburant din România au avansat în cel de-al trelea trimestru (T3), față de perioada similară a anului anterior, doar pe segmentul motorinei. Astfel, vânzările de motorină au crescut cu 10,6%, în timp ce vânzările de benzină au rămas constante față de perioada similară a anului trecut, fapt ce reflectă o creștere a consumului dată de dinamica importurilor auto, dar și de avansul economiei, transportatorii rutieri utilizând, în speță, motorina, ca principal combustibil.
Vânzările de autovehicule noi au crescut, în primele opt luni ale anului, cu 11,6% față de aceeași perioadă din 2016, în această marjă autoturismele înregistrând un salt de 14,5%, arată datele statistice ale Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). În același timp, Comisia Națională de Prognoză a revizuit pentru a doua oară pozitiv estimările privind creșterea economică a României în 2017, la 6,1%, de la 5,6%.
Rezultate mai bune la nivel de grup
Deasemenea, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru cel de-al treilea trimestru al anului 2017. Cu un rezultat operațional clean CCS EBITDA de 150 miliarde HUF (576 milioane dolari) în al treilea trimestru, valoarea acestui indicator financiar a ajuns, după primele nouă luni din 2017, la 520,8 miliarde HUF (1,87 miliarde de dolari), cu 12% mai mare față de perioada similară a anului trecut. Cu cheltuieli de capital de 605 milioane USD după primele nouă luni, compania a continuat să genereze fluxuri importante de numerar pe toate segmentele de activitate, conform unui comunicat al companiei.
Segmentul Upstream (Explorare şi Producţie) a înregistrat un rezultat EBITDA de 49,1 miliarde HUF (188 milioane USD) în T3, producţia atingând un nivel mediu de 105.000 BEP (barili echivalent petrol) pe zi. În primele nouă luni, EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu peste 30% faţă de perioada T1 – T3 din 2016. Segmentul a continuat să genereze fluxuri substanţiale de numerar liber în 2017, cu o medie de 15 USD la fiecare baril produs, la un preţ al ţiţeiului Brent de 52 USD pe baril.
Segmentul Downstream (Rafinare şi Petrochimie) a raportat un rezultat clean CCS EBITDA mai scăzut, de 70,5 miliarde HUF (271 milioane USD) din cauza declinului contribuţiei segmentelor petrochimic şi al rafinăriilor. Acest declin a fost determinat de reducerea marjelor la vânzările angro, de scăderea vânzărilor de produse proprii şi de elementele excepţionale. Contribuţia segmentului Downstream în primele nouă luni se menţine la nivelul de 256,9 miliarde HUF (923 milioane USD).
Segmentul Serviciilor pentru Clienţi (retail și alte soluții de mobilitate) şi-a continuat creșterea solidă cu un rezultat EBITDA trimestrial record de 34,5 miliarde HUF (132 milioane USD), în urcare de la 112 milioane USD anul trecut, odată cu creşterea profitului sectoarelor fuel şi non-fuel.
Grupul MOL şi-a lansat noul program Downstream, DS2022, un pas important pentru implementarea strategiei MOL 2030. Programul are la bază trei piloni: proiecte transformaţionale strategice, iniţiative de eficientizare şi creșterea gradului de satisfacţie a clienţilor, a siguranţei şi a implicării angajaţilor. Obiectivul Grupului MOL conform strategiei 2030 este să devină prima opţiune a angajaţilor, clienţilor şi investitorilor. Programul DS2022 îşi propune să aducă o suplimentare de 500 milioane USD la EBITDA, asemenea predecesoarelor sale – Noul Program Downstream (2012-2014) şi Următorul Program Downstream (2015-2017).
Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL, a comentat: „După primele nouă luni ale anului, suntem în grafic cu implementarea implementarea strategiei Grupului MOL pentru anul 2030 şi vom putea respecta estimarea actualizată de 2,3 miliarde USD privind rezultatul clean CCS EBITDA. Generăm în continuare fluxuri considerabile de numerar liber, în pofida faptului că nu am valorificat pe deplin oportunităţile unui mediu extern favorabil în T3. Pentru a ne atinge obiectivele strategice, lansăm Downstream 2022 (DS2022), un program de eficientizare, transformare şi creştere care urmează să asigure suplimentarea rezultatului EBITDA cu 500 milioane USD prin investiţii de peste 2 miliarde USD până în 2022. Proiectului transformaţional reprezentativ al acestui program, Proiectul Poliol, avansează în contextul în care am obţinut toate licenţele tehnologice şi resursele de inginerie necesare pentru implementarea acestuia.