Bucureştenii se pot înscrie, începând de joi, în programul prin care Primăria Capitalei oferă 5.000 de eco-vouchere în valoare de 9.000 de lei pentru achiziţionarea de maşini mai puţin poluante în schimbul celor vechi, duse la casare, ori chiar electrocasnice şi electronice noi, cu clasă energetică superioară.
Municipalitatea a anunţat, luni, că sesiunea de înscrieri în programul pentru eco-vouchere începe joi, la ora 18.00, urmând ca 5.000 de bucureşteni să primească eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei pentru achiziţionarea unor autovehicule noi EURO 6, non-diesel, hibride sau electrice, dar şi obiecte electrocasnice şi electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, conform News.ro.
Bucureştenii se pot înregistra în aplicaţia PEVAUTO, prin accesarea site-ului Primăriei Capitalei, secţiunea „Eco-voucher în schimbul unui autovehicul uzat”. Înregistrarea în aplicaţie se va încheia după ce este atins numărul de 6.000 de înscrieri. După verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate, vor fi acceptaţi în program, în ordinea înscrierii, primii 5.000 de proprietari eligibili, lista acestora urmând a fi publicată pe site-ul primăriei.
Procedura de înregistrare a proprietarului autovehiculului uzat în aplicaţia PEVAUTO se va face prin completarea datelor personale din: CI/BI şi certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele fizice, certificatul de înmatriculare emis de ONRC şi certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele juridice şi încărcarea acestor documente în aplicaţie. În situaţia în care numărul de identificare al autovehicululi uzat menţionat (serie şasiu) nu este pe certificatul de înmatriculare, proprietarul va încărca şi cartea de identitate a autovehiculului.
În aplicaţia PEVAUTO proprietarul îşi va exprima acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi va declara pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul de stat şi la cel local. Aplicaţia va genera fiecărui proprietar înregistrat un cod unic, ce va fi comunicat pe adresa de e-mail împreună cu un link unic pe baza căruia va putea ulterior accesa aplicaţia pentru a încărca documentele referitoare la casarea şi radierea autovehiculului uzat.
De la momentul publicării listei beneficiarilor, aceştia au la dispoziţie 90 de zile ca să-şi radieze şi caseze maşina, urmând să încarce pe aplicaţie documentele care să dovedească acest lucru, precum şi faptul că nu are datorii la stat.