Infrastructura de alimentare a mașinilor electrice din România se dezvoltă lent, cu o creștere de doar 5% pe an, față de un nivel de 21% la nivel mondial, a declarat Ionuț Muntean, Managing Director la DEKRA Romania.
„Din păcate, la infrastructură, deși suntem pe un drum destul de bun, mai e mult de lucru. Avem o rată de creștere anuală de 5% a numărului de stații de încărcare instalate, ceea ce ne plasează foarte mult sub media mondială, care e undeva la 21%. Infrastructura nu crește suficient de rapid și constatăm că nu facem față numărului din ce în ce mai mare de vehicule electrice și din păcate și vânzările scad”, a spus el, cu ocazia conferinței DigitALL 2024, organizate de Energynomics.
În același timp, România are o medie de 13,7 vehicule electrice pe stație de încărcare, față de media mondială de 19,8. Acest lucru se explică nu prin existența infrastructurii, ci prin numărul redus de mașini electrice.
Compania DEKRA are 45.000 angajați în peste 60 de țări și oferă servicii de testare a bateriilor de tracțiune pentru aproape 70 de modele de mașini electrice aflate acum în circulație.
„E un test rapid, care durează 15 minute, și care oferă date despre starea de sănătate a bateriei. Bateria e un motiv de anxietate, pentru că în unele modele valoarea bateriei este de peste 50% din prețul mașinii”, a spus Muntean.
El a adăugat că riscurile privind incendiile la mașinile electrice sunt un mit. Acestea sunt diferite față de alte incendii, iar compania oferă inclusiv cursuri despre utilizarea corectă a mașinilor electrice. Pe de altă parte, a subliniat Muntean, României îi lipsește o legislație care să reglementeze siguranța și stabilitatea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice.
Conferința DigitALL 2024 a fost organizată de Energynomics, în parteneriat cu reputate organizații precum CIO Council și cu susținerea partenerilor noștri: Corning, Datacor, Eaton Electric, EnergoBit, Enevo Group, Procesio, Siemens, Sixt, Vertiv.