Acasă » Electricitate » Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut cu aproape 20% în martie, vânzările scad drastic pentru modelele pur electrice

Înmatriculările de autoturisme ecologice au crescut cu aproape 20% în martie, vânzările scad drastic pentru modelele pur electrice

7 aprilie 2025
Electricitate
energynomics

Autoturismele „electrificate” au înregistrat o creștere a înmatriculărilor de 19,5% în martie 2025, față de aceeași lună din 2024, marjă în care autoturismele electrice 100% au raportat o scădere de 58,8% și o cotă de piață de 2,7%, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) citate de Agerpres.

„Luna martie marchează a treia lună consecutivă catastrofală pentru electromobilitate în România, cu o cotă de piață a autoturismelor electrice de doar 2,7%. Este un semnal de alarmă puternic: fără creșterea ecotichetului la 8.500 de euro și fără o etapizare clară a acestuia până în 2030, care să ofere consumatorilor predictibilitate, riscăm să rămânem pe ultimul loc în Uniunea Europeană la adopția vehiculelor electrice. Este esențial să acționăm rapid și hotărât pentru a schimba această tendință!”, a afirmat președintele APIA, Dan Vardie, citat în comunicat.

La nivel general, în perioada de referință, înmatriculările de autovehicule noi au crescut cu 3,3% față de luna martie a anului 2024, însă au scăzut 12,9% în comparație cu februarie 2025.

De asemenea, în cea de-a treia lună acestui an, au fost consemnate 9.850 de autoturisme noi înmatriculate, mai mult cu 10,4% față de intervalul similar din 2024.

Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în a treia lună a anului 2025 o cotă de piață de 25,6%, care depășește cu 14,3 puncte procentuale cota deținută de motoarele diesel (categoria diesel include și motorizările mild hybrid diesel).

Pe segmente, autoturismele full electrice dețin o cotă de 2,7% din piață, în luna martie a anului 2025, față de martie 2024, când reprezentau 7,3%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5,1%, față de martie 2024, când reprezentau 4,9%.

În primele trei luni ale anului 2025, primele 3 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring, cu 1.013 unități și o scădere de 17,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 cu 162 unități și Leapmotor T03 cu 132 unități.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 3 modele din primul trimestru al anului 2025 este condus de: Ford Kuga cu 71 unități și o creștere de 9,2% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmat de Volkswagen Golf cu 139 unități și Toyota RAV4 cu 91 unități.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 al primului trimestru: Dacia Duster cu 915 unități, urmat de Toyota RAV4 cu 725 unități și Toyota Corolla cu 694 unități.

În cazul vehiculelor comerciale ușoare și minibus, statistica evidențiază o scădere de 25,7 față de luna martie 2024, din care vehiculele comerciale ușoare fără clasa minibus înregistrează o scădere de 23,7%.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în martie 2025, o scădere de 12,4% față de luna martie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus- ”autotractoarele”- înregistrează o scădere de 10,2%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *