Jean Paul Tucan și Bogdan Aldea, fondatorii JT Grup Oil, alături de Steluța Lebidov, CFO și Sorin Valeriu Naș, administrator Interdealer Capital Invest, au inaugurat oficial JT Terminal, cel mai nou și modern terminal privat de produse petroliere lichide construit în România cu capital românesc, o investiție de 130 de milioane de lei încă în desfășurare. Parte din proiect a fost finanțat printr-un credit oferit de UniCredit de 9 milioane de euro, iar 11 milioane de euro au fost obținuți prin POIM, pe axa pentru infrastructură a ministerului Transporturilor.
”Terminalul este un masterpiece pentru companie, a fost un proiect extraordinar de greu. Sperăm să-l ducem la bun sfârșit și asta se va întâmpla cu siguranță”, a spus Jean Paul Tucan.
”Băncile ne-au prelungit liniile de credit, deci avem necesarul de finanțare pentru următorii ani. Banii pentru investiții sunt asigurați în proporție de 100%. Nu afectăm cash flow-ul companiei cu banii strânși din piață, dimpotrivă, ei sunt în plus. Și ar trebui să ne asigure o creștere de 25% a cifrei de afaceri. E adevărat, dacă dorim să ajungem la cifre de miliarde, avem nevoie de sute de milioane. Nu poți să faci bani fără bani… Compania se va dezvolta pe partea de investiții și infrastructură destul de mult. Numai aici cred că vom avea nevoie de 100 de milioane de euro, dacă vrem să ne dezvoltăm pe orizontală”, a declarat Jean Paul Tucan pentru Energynomics.
El a explicat că terminalul poate deservi orice tip de produs, inclusiv carburant ecologic sau orice alt tip de produse.
Recent, compania a lansat propria ofertă publică prin care a atras circa 20 de milioane lei, considerată un succes deși obiectivul listării a fost de 54 de milioane lei. JT Grup Oil intră pe Sistemul Multilateral de Tranzacționare (SMT) – piața AeRO operat de Bursa de Valori București pe data de 6 august 2024.
”Am fost plăcut surprinși de numărul mare de investitori care au subscris în cadrul listării – investitorii cred că au fost foarte inteligenți și și-au asumat un risc foarte mic. Banii au rămas în companie, vor fi reinvestiți”, a mai spus Jean Paul Tucan.
JT Terminal este cel mai nou și modern terminal privat de produse petroliere lichide construit în România în ultimii 50 de ani și va opera produse specifice precum motorină, biodiesel și bitum cu scopul final de a le distribui pe piața internă și externă de carburanți. Este un proiect strategic care va crește în următorii 5-10 ani și care va genera o multiplicare a cifrei de afaceri, de la 224 milioane de lei până la aproximativ 3 miliarde de lei.
JT Terminal va fi complet automatizat, astfel încât să reducă costurile cu forța de muncă și timpii de așteptare în port pentru încărcare/descărcare. După ce proiectul va fi 100% operațional, previziunile companiei arată o creștere a cantității vândute de la 50.000 de tone la 500.000 de tone anual.
Grupul urmărește și creșterea volumului de vânzări cu 50% în perioada următoare, obiectiv ce se bazează pe cererea tot mai mare de combustibili. Creșterea de volum va fi susținută de amplasarea noilor stații de incintă, de la 253 la 350 de unități.
Conectat pe cale ferată și rutieră la infrastructura portuară și națională, proiectul va dispune de 8 rezervoare cu o capacitate de stocare totală de 31.500 de tone și va gestiona barje cu o capacitate de la 3.000 până la 9.000 de tone, 16 vagoane în același timp, pe două linii ferate paralele, și câte 20 cisterne simultan în zona de încărcare și descărcare.
Capacitatea de încărcare/ descărcare a terminalului pe oră este de maxim 1.000 de tone pentru nave, 700 de tone pentru trenuri și 700 de tone pentru cisterne.
Prima fază a proiectului, respectiv etapa de infrastructură a fost finalizată în primăvara acestui an, iar odată cu finalizarea lucrărilor a fost închis și contractul de finanțare obținut din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
În acest moment, din numărul total de opt rezervoare de carburant sunt finalizate – unul 100%, două în proporție de 90% unul în proporție de 50% și unul în proporție de 15%. Următoarele trei rezervoare vor fi finalizate la termen, până la finalul lunii decembrie.
Într-o etapă ulterioară se va realiza montajul instalațiilor urmat de probele tehnologice și se va pune în funcțiune terminalul. Toate materialele de construcții sunt achiziționate deja și achitate furnizorilor. De asemenea, instalațiile de proces sunt contractate și sunt în curs de livrare.
Infrastructura necesara pentru conectare la calea ferată, auto și navală este deja dezvoltată. În acest moment, se așteaptă lucrările de conectare ce vor fi realizate de Compania Națională Administrația Porturilor Maritime (APMC).
De asemenea, clădirea destinată centrului de comandă și control a fost ridicată și urmează să fie dotată cu mobila și aparatura necesare.
Rog autorul articolului sa faca un update, ar avea ceva chiar interesant de relatat, s-au intamplat multe intre timp.