Kawasaki propune autorităților locale soluții de producere a energiei electrice prin mijloace convenționale, cum ar fi cu ajutorul gazului natural, dar și prin hidrogen – noua tendință în momentul de față în lume, spune Cristian Athanasovici, Business Development Manager, Kawasaki Gas Turbine Europe.
”Kawasaki Gas Turbine produce turbine cu gaze, motoare cu ardere internă, dar are și soluții integrate pentru centrale de producere a energiei electrice și termice în cogenerare, pentru diferite tipuri de consumatori – industriali sau urbani”, a expus el în cadrul conferinței „Digitalizare și Eficiență energetică în industrie – Iași”, organizat de Energynomics.
„Kawasaki Heavy produce foarte multe echipamente și are soluții pentru numeroase industrii diferite. Producem nave care transportă azi hidrogen lichefiat, trenuri de mare viteză, avioane, motoare pentru avioane, motociclete și roboți și mașini de precizie înaltă. Divizia pentru Energie, Kawasaki Gas Turbine Europe, stabilită în Germania, lângă Frankfurt, are și în România un birou de reprezentare pentru Europa de Sud-Est, din 2018”, a spus el.
Kawasaki a intrat în Europa în 1975, prin intermediul unui acord cu Deutz AG, iar din 1998 și-a stabilit propria filială în Europa, în Germania, din 2003 extinzându-se prin noi facilități de producția la Bad Homburg, lângă Frankfurt. Astfel, o mare parte din centralele de cogenerare sunt produse în Germania și prezintă un mare avantaj – nu au taxe vamale.
”Kawasaki are o țintă foarte clară – economia de energie și are flexibilitate în soluțiile pe care le oferă, nu numai pe combustibil clasic, ci și pe hidrogen. Activăm în toate sectoarele industriale, de la industria hârtiei și farma, cauciucuri și până la sistemele de termoficare, cu obiectivul de a reduce la maximum producerea de emisii poluante. Avem soluții energetice pentru campusuri universitare și spitale, inclusiv soluții de trigenerare – care presupun producție simultană de energie electrică și căldură sau frig pentru aerul condiționat, dar și abur, pentru sterilizarea instrumentarului medical, de exemplu”.
Turbina Kawasaki de 5MWe a fost premiată anul acesta pentru cea mai mare eficiență și cele mai mici emisii. Recordul vine după ce Kawasaki a lansat recent cel mai eficient motor cu ardere internă din lume la clasa 8MWe, cu un randament de 51%.