Costul deţinerii unui autovehicul creşte de ceva timp, iar tendinţa va continua, mai mult ca sigur. Preţul carburantului, taxele şi preţul asigurării au avut şi vor avea o singură tendinţă: în sus. În plus, costul utilizării unui autoturism în oraş creşte şi el. Nu doar consumul tot mai mare de carburant şi uzura maşinii trebuie luate în calcul, ci şi faptul că marile oraşe vor deveni tot mai aglomerate, iar timpul (timpul înseamnă bani, nu-i aşa?) petrecut în trafic va creşte. A venit aşadar timpul să luaţi în calcul înverzirea flotei companiei dumneavoastră.
Costul carburantului este al doilea cel mai important după cel aferent închirierii autovehiculului. Iar în oraş, consumul creşte dincolo de estimările producătorilor. În schimb, maşinile electrice sau hibrid înregistrează la nivel urban consumuri cu mult mai mici datorită folosirii motorului electric, mult mai eficient decât cel termic. Aşa că un “plin” – încărcarea bateriilor care garantează o autonomie de 500 de kilometri – costă 10 lei, în loc de circa 260 de lei, cât plătesc şoferii pentru 50 de litri de carburant.
Tehnologie verde, cumpărată fără avans
Achiziţia unei maşini eco nu este încă o „afacere” ieftină. Costul unui astfel de model este dublu faţă de varianta cu motor termic. Iar pentru o companie mică achiziţia, chiar şi în leasing financiar, a două maşini hibrid înseamnă plata unui avans cât pentru patru autoturisme clasice! Nu este o propunere tentantă pentru bugetul unei firme.
În cazul leasingului operaţional, lucrurile stau diferit. Clientul primeşte maşina şi începe să o folosească fără grija unor costuri suplimentare. Şi cum nu plăteşte pentru combustibil, fiecare drum înseamnă bani economisiţi. Iar tehnologia verde înseamnă că sunteţi protejat de creşterile de taxe pe emisiile de carbon şi de eventualele taxe suplimentare de poluare în oraşe, aşa cum se întâmplă în alte ţări europene.
Ultima tehnologie vs cea mai bună tehnologie
Numărul modelelor de autovehicule verzi creşte de la an la an, iar tehnologiile din spatele lor sunt cât se poate de diferite. Există modele hibrid în care motorul termic este asistat de cel electric, dar şi motoare termice care produc energie pentru motorul electric. Între cele două extreme există o mare varietate de modele cu puteri împărţite între motorul termic şi cel electric. În plus, există mai multe variante de încărcare a bateriilor, fiecare cu avantajele sale şi cu propriul său standard. Lucru valabil şi pentru modelele pur electrice. Cu o experienţă de peste 50 de ani pe piaţa auto şi milioane de autovehicule gestionate, LeasePlan a oferit întodeauna managerilor de flote opţiuni croite pentru nevoile lor. Şi în cazul noilor tehnologii verzi expertiză specialiştilor LeasePlan poate face diferenţa dintre profit şi pierdere.