Opt din zece români consideră că îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor este o inițiativă foarte importantă, care ajută pe termen lung la reducerea resurselor de energie utilizate, arată rezultatele unui studiu publicat joi.
Datele centralizate de Reveal Marketing Research şi „România Eficientă” relevă faptul că, pentru 67% dintre respondenți, reducerea costurilor cu energia este cel mai popular avantaj al locuirii într-o casă eficientă energetic.
De asemenea, majoritatea celor chestionați (92%), din mediul urban, consideră prețul energiei electrice un aspect de care sunt preocupați în mare măsură, iar principalul motiv pentru economisirea de energie electrică este reducerea costurilor (66%). De altfel, acesta este considerat şi cel mai mare avantaj pentru măsurile de eficiență energetică (67%).
Potrivit studiului, combaterea risipei de energie are un impact atât la nivel individual, cât şi asupra mediului înconjurător, context în care 81% dintre respondenți sunt de acord că risipa de energie contribuie la accelerarea schimbărilor climatice, în timp ce 71% sunt preocupați în mare măsură de impactul consumului de energie asupra mediului.
În ceea ce priveşte aspectele vieții care sunt influențate de eficiența energetică, costurile cu utilitățile ocupă prima poziție (22%), urmate de confortul personal al indivizilor (19%) şi de sănătatea personală (18%).
La nivel general, opt din zece români afirmă că îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor reprezintă o inițiativă foarte importantă, ce poate ajuta pe termen lung la reducerea resurselor de energie utilizate.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online la comanda programului „România Eficientă”, în perioada 7 – 10 iunie 2022, pe un eşantion de 806 respondenți. Eroarea maximă de eşantionare este +/-3,5%, la un nivel de încredere de 95%.