Comisia Europeană (CE), împreună cu experți din statele membre UE, au decis în Comitetul Tehnic al Vehiculelor cu Motor că autovehiculele vor putea depăși cu 110 %, pe șosea, limita de emisii stabilită, fără a se considera infracțiune, între septembrie 2017 și septembrie 2019, regulă valabilă pentru toatele autovehiculele noi, notează Agerpres.
Noua regulă privind limita de emisii ar putea fi introdusă chiar din 2016. O astfel de măsură a fost decisă pentru a nu mai exista motivații pentru fraude privind emisiile reale precum cea făcută de Volkswagen, relatează agenția EFE.
După acești doi ani, mașinile respective vor putea polua în trafic doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru mașinile diesel. În cazul celorlalte modele, regula se aplică din 2021.
Inițial, Executivul comunitar dorea o abordare graduală, cu etape din 2017 în 2018, și din 2019 în 2020. În prima fază, autovehiculele ar fi putut să depășească în trafic limitele stabilite de 1,6 ori, fără a se considera infracțiune, adică cu peste 50%, în timp ce, în a doua fază, marja era redusă, la 1,2 ori.
În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic și nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele.
La reuniune, un grup de țări fără constructori auto, în frunte cu Danemarca, au cerut să se adopte un nou tip de test de emisii, mai dur, pentru a restabili încrederea consumatorilor, în timp ce altul, în frunte cu Germania, a militat pentru o decizie mai echilibrată, mai scrie Agerpres.