Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, a afirmat luni, într-o conferinţă de presă, că este adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini, dar şi al unui alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul maşinilor vechi.
„Interdicţiile sunt foarte greu de justificat din punct de vedere juridic. România a pierdut procese la Curtea Europeană de Justiţie pe taxa auto tocmai pentru că ele, juridic, nu au fost fundamentate cum trebuie. Eu sunt adeptul programelor de susţinere pentru proprietarii de maşini şi în contrapartidă să existe poate un alt tip de aplicare a impozitelor locale în cazul acelor maşini (vechi, n.r.). Ele trebuie să vină, din punctul meu de vedere, în paralel. Trebuie să creăm alternative pentru cetăţeni, nu numai sancţiuni şi impozitări mai mari”, a afirmat Tanczos, conform Agerpres.
Săptămâna trecută, ministrul Mediului a menţionat că o măsură privind maşinile mai vechi de 15 ani va exista probabil în cel mai scurt timp, în condiţiile în care inclusiv Comisia Europeană insistă pentru măsuri destinate reducerii vârstei parcului auto.
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsură asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.