În urmă cu șase ani, CEZ Vânzare a devenit furnizor dual de energie electrică și gaze naturale, cu un portofoliu redus de clienți în componenta de gaze, însă perspectivele pozitive au apărut cu adevărat după ce piața respectivă s-a liberalizat, a declarat pentru energynomics.ro Mirela Dima, CEO al firmei de furnizare din grupul CEZ.
Atractivitatea pentru companie în sectorul vânzării gazelor provine din faptul că nu se concentrează doar pe preț, ci și pe serviciile de consultanţă în vederea reducerii riscurilor şi creşterea eficienţei, ne-a spus în interviu Mirela Dima.
Când a debutat CEZ Vânzare în comerțul cu gaze? Ce rezultate a avut până acum, și care sunt obiectivele minime?
CEZ Vânzare a intrat pe piaţa gazelor naturale în urmă cu aproape șase ani ca furnizor de produs dual – energie electrică şi gaz. Iniţial, rezultatele nu au fost conform aşteptărilor, în principal din pricina complexităţii sourcingului. Odată cu deschiderea efectivă a pieţei şi schimbarea condiţiilor, perspectivele s-au schimbat semnificativ în mod pozitiv.
Ca pentru orice afacere desfăşurată, şi pentru vânzarea de gaze naturale ne-am stabilit obiective, cel mai important dintre ele fiind confortul pe care dorim să-l asigurăm clienţilor de energie electrică pe care îi avem, devenind pentru ei un partener unic pentru două din cele mai importante servicii de utilităţi.
Ați avut și tentative anterioare? Ce a mers slab?
CEZ Vânzare nu a ieşit niciodată din piaţa de gaze naturale, doar ne-am limitat la un portofoliu redus de clienţi până când am fost siguri că trendul liberalizării s-a stabilizat şi avem într-adevăr un business de dezvoltat.
Aşa cum spuneam, principalul obiectiv îl reprezintă clientul şi respectarea promisiunilor făcute acestuia. De aceea, în ciuda unor condiţii nu tocmai favorabile nouă, nu am dorit să ne dezamăgim clienţii, aşa că am continuat să le furnizăm gaz.
Furnizarea de gaze este un sector matur. Este loc în piață pentru un nou jucător, ținând cont de consumul în scădere?
Întotdeauna există loc pentru un nou jucător, dacă vine cu ceva atractiv pentru clienţi. Şi nu mă refer în mod necesar numai la preţ. Noi nu ne propunem pentru moment să dezvoltăm furnizarea de gaze naturale în mod separat de energia electrică. Core business-ul CEZ Vânzare este şi va rămâne energia electrică. Pentru a îmbina cele două, serviciile pe care le dezvoltăm sunt legate de consultanţă în vederea reducerii riscurilor şi creşterea eficienţei în utilizarea celor două tipuri de energii.
De ce ar alege un client serviciile de furnizare de gaze oferite de CEZ?
CEZ oferă siguranţă şi profesionalism în serviciile pe care le oferă clienţilor săi, indiferent dacă vorbim de energie electrică sau de gaze naturale. Parteneriatul este cuvântul nostru de ordine şi corectitudinea este ceea ce preţuim cel mai mult. Clienţii noştrii pot fi siguri că suntem foarte receptivi la nevoile lor şi oferim soluţii care să le crească gradul de siguranţă şi confort.
Este de ajutor experiența din furnizarea de energie în furnizarea de gaze? În ce fel diferă vânzările celor două?
Experiența din sectorul energiei electrice este foarte utilă pentru că nu sunt diferențe semnificative între cele două servicii de utilități. Tehnicalitățile se pot învăța suficient de repede, dar ceea ce contează în primul rând sunt abilitățile de identificare a zonelor în care furnizorul poate adăuga valoare relației cu clienții.
CEZ Vânzare intenționează să acționeze folosind toate instrumentele de tranzacționare puse la dispoziție de piața centralizată. Însă, fiind vorba de servicii, cea mai mare eficiență pentru ambele părți o reprezintă negocierea directă, în care se pot discuta toate detaliile contractuale. Insistăm încă o dată, mai important decât prețul unui serviciu este contractul care asigură derularea corectă a relației dintre părți.