Acasă » Electricitate » Modran, Electrica: Putem adopta numai tehnologii verificate

Modran, Electrica: Putem adopta numai tehnologii verificate

25 iunie 2019
Distribuţie
Bogdan Tudorache

Marile companii au nevoie de adoptarea unor tehnologii care și-au dovedit deja valoarea și eficiența atât la nivelul companiilor, cât și al consumatorilor, susține Mircea Modran, director executiv Tehnologia Informației (CIO), Electrica.

Companiile clasice din distribuție și furnizare caută să combine ultimele tehnologii cu cerințele de capital și regulamente, adoptând inovațiile în momentul în care acestea își probează valoarea, susține Mircea Modran.

”În general, când vorbim de tehnologie, lumea se gândește la IT-ul clasic, însă acesta este prezent în toate companiile. Dincolo de aceasta, în zona de tehnologie, există tehnologia operațională – cum ar fi SCADA și tehnologiile asociate, în cazul nostru. Aceasta evoluează foarte repede… Dincolo de aceste zone clasice, au apărut și alte noi sectoare – digitalizarea cere transformarea societății. Zonele care au fost foarte mult timp ignorate sunt însă securitatea cibernetică și transmisiile de date – zone strategice, pentru care este foarte important să fie aplicate ultimele tehnologii”, susține Modran, în cadrul Energy Strategy Summit 2019, un eveniment organizat de energynomics.ro.

”În acești parametri noțiunea de inovație are diverse conotații – însă vreau să amintesc de diviziunea tehnologică – în care se împarte adoptarea unei tehnologii de către entuziaști și early adopters (cei care adoptă o tehnologie timpuriu) și mass adopters – ultimii veniți. La o companie de tipul Electrica nu ne permitem să fim entuziaști, dar nici să fim ultimii veniți. Electrica încearcă să fie în zona în care valoarea pentru noi și pentru consumatori este deja dovedită”, a spus Modran.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *