Marile companii au nevoie de adoptarea unor tehnologii care și-au dovedit deja valoarea și eficiența atât la nivelul companiilor, cât și al consumatorilor, susține Mircea Modran, director executiv Tehnologia Informației (CIO), Electrica.
Companiile clasice din distribuție și furnizare caută să combine ultimele tehnologii cu cerințele de capital și regulamente, adoptând inovațiile în momentul în care acestea își probează valoarea, susține Mircea Modran.
”În general, când vorbim de tehnologie, lumea se gândește la IT-ul clasic, însă acesta este prezent în toate companiile. Dincolo de aceasta, în zona de tehnologie, există tehnologia operațională – cum ar fi SCADA și tehnologiile asociate, în cazul nostru. Aceasta evoluează foarte repede… Dincolo de aceste zone clasice, au apărut și alte noi sectoare – digitalizarea cere transformarea societății. Zonele care au fost foarte mult timp ignorate sunt însă securitatea cibernetică și transmisiile de date – zone strategice, pentru care este foarte important să fie aplicate ultimele tehnologii”, susține Modran, în cadrul Energy Strategy Summit 2019, un eveniment organizat de energynomics.ro.
”În acești parametri noțiunea de inovație are diverse conotații – însă vreau să amintesc de diviziunea tehnologică – în care se împarte adoptarea unei tehnologii de către entuziaști și early adopters (cei care adoptă o tehnologie timpuriu) și mass adopters – ultimii veniți. La o companie de tipul Electrica nu ne permitem să fim entuziaști, dar nici să fim ultimii veniți. Electrica încearcă să fie în zona în care valoarea pentru noi și pentru consumatori este deja dovedită”, a spus Modran.