Fabrica de bitum-cauciuc de pe platforma Zala din Ungaria, reprezentând o investiție de aproximativ 10 milioane USD, a fost finalizată. Instalația, construită într-un an, are o capacitate anuală de producție de 20.000 de tone de bitum cauciuc. Pe lângă reciclarea a 8-10% din deșeurile de anvelope menajere din Ungaria, noua fabrică va contribui la funcționarea eficientă a platformei Zala și la păstrarea a peste 100 de locuri de muncă.
Circa 3.000 de tone de resturi de cauciuc sunt utilizate anual pentru a produce bitum-cauciuc prin reciclarea a aproximativ jumătate de milion de anvelope uzate, reprezentând aproximativ 8-10% din deșeurile de anvelope menajere produse anual la nivel național. Noua fabrică poate produce aproximativ 96 de tone de bitum-cauciuc pe zi, ceea ce se traduce anual în 20.000 de tone de materie primă pentru construcția de drumuri, suficient pentru a construi 200 km de şosea cu 2X1 benzi sau pentru a reface stratul superior a 600 km de drum cu 2×1 benzi.
În 2012, platforma Zala a fost inaugurată și a operat cu succes o fabrică pilot de bitum-cauciuc, cu o capacitate anuală de 5.000 de tone. Ca răspuns la cererea în creștere, MOL a început construcția unei noi fabrici în primăvara lui 2019. Fabrica a fost finalizată în aproximativ un an, lucrările continuând în pofida pandemiei de COVID-19, cu măsurile de precauție adecvate. Faptul că nu s-au pierdut zile de lucru în timpul implementării proiectului este o realizare importantă.
„Capacitatea de 96 de tone pe zi este suficientă pentru a satisface cererea de bitum pentru volume mai mari de lucrări de construcții de drumuri. Mai mult, această cantitate oferă, de asemenea, posibilitatea de a explora noi oportunități de afaceri în țările din împrejurimi. Având în vedere că bitumul-cauciuc stabilizat chimic este brevetat MOL, vânzarea licenței ar putea fi o oportunitate suplimentară de utilizare, iar noua fabrică este un exemplu excelent pentru acest lucru. În ultimii 8 ani, aproximativ 150 km de secțiuni de drum au fost construite sau renovate în Ungaria folosind bitum-cauciuc, iar acum volumul poate crește datorită capacității de producție nou adăugate. Producția de 20.000 de tone acoperă aproximativ 10-15% din cererea internă de bitum. Grupul MOL își propune să se impună ca lider de piață pe segmentul de reciclare în Europa Centrală și de Est, în procesul de implementare a Strategiei Enter Tomorrow 2030 iar finalizarea acestei fabrici reprezintă un nou element în această direcție”, a declarat Tibor Zsinkó, vicepreședinte MOL Ungaria pentru segmentul Downstream.