Acasă » Petrol și Gaze » MOL România: Vânzările de benzină cresc cu 12%, motorina – cu 7,5%

MOL România: Vânzările de benzină cresc cu 12%, motorina – cu 7,5%

1 noiembrie 2019
Furnizare
energynomics

Bogdan Tudorache

Grupul MOL și-a revizuit pozitiv rezultatul în costuri curente anual, iar în România vânzările de carburant ale MOL au înregistrat creșteri semnificative în Q3 2019 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 47kt în Q3, în creștere cu aproape 12% față de trimestrul al treilea din 2018, când au fost de 42kt. Totodată, vânzările retail de motorină au crescut cu 7,5% în Q3 2019 față de perioada similară a anului trecut, de la 145 kt la 156 kt.

În pofida unui mediu macroeconomic mai slab și a prețurilor la țiței și gaze mult mai scăzute, rezultatul EBITDA înregistrat în trimestrul al 3-lea permite Grupului MOL să majoreze ținta anuală orientativă pentru 2019 de la „aproximativ 2,3 miliarde USD”, la „aproximativ 2,4 miliarde USD”.

Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a scăzut la 235 milioane USD în trimestrul al treilea, reflectând prețurile mai scăzute la țiței și pe cele semnificativ mai mici la gaze. Volumul producției de hidrocarburi a scăzut ușor cu 1% în Q3, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 107.500 barili echivalent petrol pe zi (BEP), însă nivelul de producție înregistrat de la începutul anului până în prezent, de 112 mii BEP rămâne deasupra țintei orientative anuale.

Rezultatul operational CCS EBITDA (rezultat înainte de impozitare, depreciere și amortizare exprimat în costuri curente – n.r.) pe segmentul Downstream a crescut cu 4%, la 272 milioane USD în trimestrul al treilea, pe fondul unei reveniri a marjelor de rafinare, după scăderea înregistrată în primul semestru al anului. Cererea de carburanți auto s-a majorat cu 3% în regiunea ECE relevantă și a susținut rezultatele segmentului Downstream. Cea mai mare investiție organică a MOL, lucrările la construcția fabricii de polioli s-au accelerat în Q3 și progresează conform planificării.

Segmentul Consumer Services a atins un nou record în ceea ce privește rezultatele trimestriale, ajungând la 161 milioane USD, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care atât marja non-fuel cât și marja fuel au crescut iar acest segment beneficiază de tendințele puternice de creștere a cererii la nivel regional. Implementarea Fresh Corner – conceptul de referință al MOL pe segmentul non-fuel – a continuat în mod dinamic în întreaga rețea, numărul stațiilor cu Fresh Corner ajungând la 794 față de 615, în urmă cu un an.

Segmentul Gas Midstream a generat un rezultat EBITDA de 27 milioane USD în Q3, cu 8% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut. “Rezultatele financiare solide generate de modelul nostru de afaceri integrat și robust în primele 9 luni ale anului ne permit să actualizăm ținta orientativă anuală pentru rezultatul operational CCS EBITDA la 2,4 miliarde USD (față de 2,3 miliarde USD). De asemenea, generăm în continuare flux de numerar liber simplificat, finanțând astfel inclusiv investițiile organice al căror nivel aproape s-a dublat, pe măsură ce avansăm cu proiectele noastre transformaționale. Proiectul fanion al fabricii de polioli își continuă cursul conform calendarului, lucrări de construcții majore au fost accelerate în Q3 iar nivelul de finalizare depășește acum 35%”, a declarat Zsolt Hernádi, Chairman&CEO MOL Group.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *