PKN Orlen, un gigant al industriei petrolului din Polonia, ar putea să devină şi mai mare prin fuziunea cu concurentul local Lotos. MOL, gigantul petrolier maghiar, lasă impresia că nu este impresionat de noul rival cu tendinţe expansioniste.
În urma fuziunii, aflată în discuţii, dintre PKN Orlen şi Lotos vor creşte oportunităţile de business pentru jucătorii externi pe piaţa poloneză, a declarat Ferenc Horvath, CEO adjunct al MOL, scrie Warsaw Voice, conform zf.ro.
MOL nu are planuri de extindere pe piaţa poloneză, dar ar putea intra în competiţie cu Orlen în Slovacia, unde compania maghiară operează staţii de alimentare sub marca Slovnaft, cât şi în Cehia, în cazul în care Orlen decide să-şi extindă activitatea pe piaţa respectivă prin intermediul Unipetrol.
Orlen intenţionează să se extindă în Europa Centrală, iar Unipetrol din Cehia va fi rampa de lansare, potrivit Puls Biznesu.
Divizia cehă Unipetrol a PKN Orlen intenţionează să se extindă în ţările vecine şi ar putea achiziţiona între 10 şi 20 de staţii de alimentare pe una din pieţele respective pentru început, anunţa în luna iulie directorul executiv al Unipetrol Tomasz Wiatrak. „Avem o reţea decentă de staţii în Polonia, suntem întotdeauna gata să analizăm oportunităţile, dar nu ne concentrăm pe expansiunea pe piaţa poloneză“, susţine Bence Biro, responsabil pentru departamentul de consum al MOL.