Acasă » Interes general » Noile taxe impuse de Administrația Trump pot afecta indirect România

Noile taxe impuse de Administrația Trump pot afecta indirect România

7 martie 2025
Interes general
Bogdan Tudorache

Efectele noilor bariere fiscale impuse de Administrația Trump Canadei și Mexicului pot fi multiple, mărfurile astfel tarifate, inclusiv cele energetice, putându-se îndrepta către piețele din Europa și Asia, susțin analiștii. Influențele asupra economiilor europene pot fi doar marginale, în contextul în care nu este încă stabilit un nou reper tarifar SUA- Europa, iar consecințele asupra României pot fi, deocamdată, doar indirecte, spune analistul Radu Crăciun, CEO al BCR Pensii. Evident, dacă există o influență asupra Europei, ea se poate propaga și în România.

”Creșterea de taxe și impozite asupra Canadei și Mexicului, sincer, nu mă aștept să aibă un impact asupra Europei, și, cu atât mai puțin, asupra României. Marea necunoscută care, într-adevăr are o relevanță, care nu este de neglijat, este politica tarifară în raport cu Europa”, a declarat, pentru Energynomics, Radu Crăciun.

”Pentru că, chiar dacă România nu are o pondere mare a exporturilor către SUA, ea este foarte mult integrată cu companiile europene, cu economia europeană, care, la rândul ei, este un mare exportator către SUA. Deci riscul este să avem un efect de propagare pe lanțurile de furnizare – așa-numitele supply-chains, care să afecteze și companiile românești care sunt furnizoare, prestatoare pentru companiile europene”.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *