Transelectrica investeşte 42 de milioane de euro în retehnologizarea a două staţii esenţiale pentru închiderea Inelului de 400 kV în zona de vest, susține compania. În anul 2020, nivelul de completare a Inelului a ajuns la 70%
Proiectul investiţional de completare a Axului de 400 kV Banat, parte a Inelului de 400 kV al României, marchează progrese importante prin retehnologizarea a două staţii-cheie: Reşiţa şi Timişoara. Aceste investiţii, cu o valoare totală de aproximativ 42 de milioane de euro, vor face posibilă închiderea Inelului de 400 kV al României în zona de vest, un proiect strategic pentru securitatea alimentării cu energie electrică a ţării şi implicit pentru consolidarea reţelei electrice de transport şi a interconexiunii cu reţelele statelor vecine.
Odată cu finalizarea tronsonului de Linie Electrică Aeriană 400 kV Oradea Sud-Nădab, în anul 2020, gradul de realizare a Inelului de 400 kV al României atins este de 70%.
Având în vedere importanţa strategică a celor două investiţii – retehnologizarea Staţiilor Timişoara şi Reşiţa – pentru modernizarea reţelei electrice de transport, Cătălin Niţu, preşedintele Directoratului CNTEE Transelectrica SA, şi Andreea Miu, membru al Directoratului, au participat săptămâna trecută la şedinţele de comandamente privind stadiul lucrărilor, pentru fiecare proiect în parte, organizate alături de echipele contractorilor şi de echipele de proiect ale Companiei.
„Retehnologizarea staţiei Timişoara şi a staţiei Reşiţa reprezintă în acest moment două priorităţi investiţionale pentru completarea Inelului de 400 kV în zona de vest, alături de finalizarea celor aproximativ 340 de kilometri de linie electrică aeriană de 400 kV din componenţa Axului Banat. România are nevoie de o infrastructură energetică modernizată, fiabilă, capabilă să integreze noi capacităţi de producţie a energiei regenerabile, de aceea închiderea Inelului este un proiect fundamental pentru siguranţa în funcţionare a Sistemului Electroenergetic Naţional. După aproape 4 ani de blocaje, am reuşit reluarea lucrărilor în Staţia Reşiţa, o staţie cu un rol deosebit în zona de vest a ţării, ceea ce considerăm un succes, în condiţiile în care această investiţie va conduce atât la întărirea reţelei în zona de vest, cât mai ales va crea premisele necesare interconexiunii cu Serbia. Creşterea gradului de interconexiune joacă un rol important privind securitatea aprovizionării cu energie electrică a României şi contribuie la atingerea ţintelor asumate la nivel european”, a spus Niţu.
Proiectul de retehnologizare a staţiei Timişoara se află într-o etapă matură de execuţie, termenul de finalizare a lucrărilor fiind anul 2024. Investiţia, în valoare de circa 18 milioane de euro, este una complexă şi vizează atât retehnologizarea staţiei existente de 110 kV, cât şi construirea unei staţii noi cu tensiunea de 400 kV care va permite implementarea proiectului de trecere la tensiunea de 400 kV a Axului Porţile de Fier – Reşiţa – Timişoara – Săcălaz – Arad (Axul de 400 kV Banat), un obiectiv strategic al Planului de Dezvoltare a Reţelei Electrice de Transport 2020-2029.