Acasă » Electricitate » Noua lege UE privind clădirile ar putea deschide piața de e-mobilitate

Noua lege UE privind clădirile ar putea deschide piața de e-mobilitate

25 septembrie 2017
Electricitate
energynomics

Reforma introdusă prin Directiva privind performanța energetică a clădirilor (EPBD) oferă o oportunitate rară de a renova clădirile și orașele europene de astăzi pentru a face față unor norme mai drastice privind poluarea și transportul electric de mâine, susține Teodora Serafimova, director al ONG-ului de mediu norvegian Bellona.

Scandalul Dieselgate, în cadrul cătuia producătorii de automobile au demonstrat că falsifică în mod sistematic standardele de poluare a aerului, a scos la iveală un secret murdar la suprafață: aerul din majoritatea orașelor europene ucide încet locuitorii, potrivit Euractiv.com.

Până acum, poluarea cauzată de transportul fosil a fost un simplu fapt de viață, dar, deoarece vehiculele electrice (VE) intră din ce în ce mai mult în centrul atenției, trebuie să ne întrebăm: de ce orașele noastre nu sunt curate și silențioase?

Datorită scăderilor rapide ale prețurilor bateriilor, multe studii se așteaptă ca, în următorii câțiva ani, VE să atingă paritatea prețurilor cu omologii alimentați convențional. Un studiu recent realizat de banca olandeză ING estimează că VE vor acapara întreaga piață a vânzărilor de mașini noi în Europa încă din 2035.

De asemenea, producătorii de automobile se conformează acestei noi realități, Volvo fiind unul dintre exemple, anunțând recent planurile de eliminare treptată a producției de autovehicule cu combustie internă (ICE) până în 2019.

Aceste evoluții pozitive vor contribui la eliminarea principalelor preocupări legate de diferențele dintre gama de baterii și prețurile de cumpărare, care astăzi încă descurajează consumatorii care preferă opțiunea electrică.

Accesul la stațiile de încărcare acasă, la locul de muncă și în destinațiile publice, totuși, rămâne o precondiție de bază pentru a susține acceptarea pieței VE.

UE a făcut deja un prim pas în abordarea temerilor consumatorilor în ceea ce privește compatibilitatea în ceea ce privește autonomia și încărcarea. Directiva privind infrastructura alternativă pentru combustibilii (AFI), care este în prezent pusă în aplicare de statele membre, stabilește standarde armonizate la nivelul UE pentru tarifarea conectorilor și mandatează un număr minim de puncte de încărcare accesibile publicului, care urmează să fie instalate.

Punctele publice de încărcare, totuși, vor reprezenta un segment mic. Aproape toată energia electrică utilizată de un VE (90%) în timpul funcționării sale este efectiv luată din clădiri: acasă, peste noapte, sau zilnic, la locul de muncă.

Asigurarea faptului că clădirile sunt pre-echipate, prin urmare, cu posibilități de încărcare VE este, esențială pentru a face din VE alegerea preferată pentru familii și navetiști.

Ca parte a revizuirii actuale a directivei EPBD, Comisia Europeană propune noi cerințe pentru țările UE de a asigura pre-echiparea adecvată și în viitor a clădirilor pentru punctele de reîncărcare pentru VE.

Piața VE este un mediu în care trebuie să se promoveze progresul tehnologic. Aplicarea tubulaturii prealabile, un tub simplu din plastic care permite instalarea fără efort a punctelor de încărcare, oferă o soluție promițătoare, în timp ce costul de instalare este minim în comparație cu costul total al construcției sau renovării unei clădiri.

Prin comparație, neasigurarea pre-tuburilor ar presupune costuri de până la nouă ori mai mari dacă o clădire va fi reechipată ulterior.

În cazul clădirilor comerciale și de birouri, Comisia propune să se instaleze un punct de tarifare real pentru a permite angajaților și vizitatorilor să își reîncarce bateriile în timpul zilei.

Astfel de clădiri nerezidențiale mai mari sunt adesea mult mai frecventate decât clădirile rezidențiale și oferă spații de parcare accesibile publicului. Vizibilitatea ridicată a acestor puncte de tarifare va contribui la sensibilizarea opiniei publice cu privire la normalizarea rapidă a opțiunilor de transport EV.

În plus, atunci când sunt conectate la un punct de tarifare, VE-urile fac parte din rețeaua de energie electrică mai largă – ajutând la gestionarea fluxului de energie electrică și la stocarea energiei regenerabile.

Dispozițiile privind pre-echiparea VV din EPBD se aplică clădirilor noi și clădirilor rezidențiale și nerezidențiale, recent renovate, sau cu alte cuvinte la doar 1% din totalul stocului de clădiri al UE, anual. Restul de 99% din clădirile existente nu ar trebui să fie totuși excluse.

Teodora Serafimova este directorul ONG-ului de mediu Bellona. Cu sediul central din Oslo, Bellona a jucat un rol central în inițierea revoluției electrice din Norvegia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *