Peste 50% dintre șoferii români alimentează cu carburant premium cel puțin ocazional, iar unul din trei utilizează exclusiv acest tip de carburant, potrivit unui sondaj efectuat la nivel național, comandat de MOL. Pentru 74% dintre șoferi, calitatea carburantului reprezintă un factor determinant în alegerea stației de alimentare.
Consumatorii aleg carburantul premium în primul rând pentru a proteja motoarele vehiculelor, însă calitatea acestui tip de carburant comparativ cu cea a carburantului de bază și o performanță mai bună la condus reprezintă alți factori decisivi pentru această alegere.
Calitatea carburanților, prețul carburantului și amplasarea stațiilor de alimentare sunt factori determinanți în alegerea stației de alimentare;
Funcționarea mai bună a motorului (39%), calitatea mai bună (37%) și performanța mai bună (32%) sunt principalele motive pentru care șoferii români optează pentru carburanții premium, arată sondajul MOL. Prețul este principalul factor pentru care consumatorii rămân rezervați în achiziționarea de carburant premium, iar un alt răspuns frecvent oferit este cel potrivit căruia calitatea carburantului obișnuit este suficient de bună. Cu toate acestea, 83% dintre respondenți sunt de acord cu afirmația potrivit căreia carburantul premium asigură o performanță mai bună la condus. Cu alte cuvinte, utilizarea carburantului premium reprezintă plus valoare în raportul preț-calitate. Această abordare este susținută și de faptul că marea majoritate a șoferilor (76%) aleg stația de alimentare în funcție de calitatea carburantului, urmată de preț (63%) și de amplasarea acesteia (53%).
Pe de altă parte, cel mai recent sondaj comandat de MOL arată că există încă mulți consumatori care nu sunt pe deplin conștienți de beneficiile utilizării carburantului premium.
Mai multe informații AICI!
Grupul MOL
Grupul MOL este o companie de petrol și gaze internațională integrată și independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 40 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Compania are, de asemenea, o rețea de aproximativ 2.000 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Est, dintre care 243 în România.