Acasă » Petrol și Gaze » Oltchim: Profit mai mare de şase ori în primul trimestru

Oltchim: Profit mai mare de şase ori în primul trimestru

14 mai 2018
Petrol și Gaze
Gabriel Avăcăriței

Combinatul petrochimic Oltchim din Râmnicu Vâlcea a realizat în primele trei luni ale acestui an un profit net de 46,33 milioane lei, de şase ori mai mare faţă de cel din perioada similară a anului trecut, de 7,57 milioane lei, potrivit raportului transmis vineri Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

”Rezultatul net a crescut cu 39 milioane lei, reprezentând practic o creştere de şase ori, atât faţă de trimestrul I 2017, cât şi faţă de trimestrul IV 2017”, se arată în document.

Vânzările nete au urcat la 297,59 milioane lei, cu 34% mai mari faţă de perioada ianuarie-martie 2017, când au fost 221,75 milioane lei, potrivit News.ro.

Rezultatele au fost inflenţate pozitiv de creşterea cantităţilor de produse finite comercializate, în principal la oxo – alcooli, precum şi de majorarea preţurilor la soda caustică lichidă şi sodă caustică solidă determinată de reducerea producţiei la nivel european, cauzată de închiderea instalaţiilor care utilizau tehnologia cu mercur.

”Rezultatele economico – financiare înregistrate de Oltchim SA în trimestrul I 2018 confirmă în continuare evoluţia ascendentă a societăţii şi faptul că măsurile de eficientizare a activităţii prevăzute în Planul de reorganizare au fost implementate cu succes”, spun reprezentanţii combinatului, în raport.

Societatea a vândut în trimestrul I 2018 produsele chimice atât pe piaţa locală, aproximativ 22% din cifra de afaceri, cât şi pe cea internaţională, aproximativ 78% din cifra de afaceri, se menţionează în raport.

La 31 martie, Oltchim înregistrează datorii totale în sumă de 1,3 miliarde lei, din care cea mai mare parte, de 1 miliard de lei sunt datorii înregistrate în conformitate cu Planul de reorganizare, iar 170 milioane lei sunt datorii nete acumulate după intrarea in insolvenţă.

Combinatul vâlcean are circa 2.000 de salariaţi.

Autor: Gabriel Avăcăriței

Jurnalist experimentat atât în mass-media tradiționale, cât și în cele noi, Gabriel este redactorul șef al Energynomics din 2013. Excelentele sale abilități de comunicare, organizare a informației și editare sunt puse la treabă zi de zi, pentru a dezvolta proiectele platformei de comunicare Energynomics: site-ul, revista și evenimentele proprii.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *