OMV Petrom va primi în urma vânzării Petrom Distribuție 105,3 milioane de lei (circa 24 milioane de euro). Distribuția de gaze a OMV Petrom a fost vândută către firma Ligatne, iar Consiliul Concurenței urmează să-și dea acordul asupra afacerii. OMV Petrom a decis să vândă 99,99% din Petrom Distribuție Gaze după ce a decis că aceasta îndepărtează resurse de activitatea de bază a OMV Petrom. Cumpărătorul Ligatne este societatea vehicul de tranzacție a PPF societatea de Investments Limited Jersey, entitate ce este acționar majoritar al Gaz Sud SA şi Grup Dezvoltare Reţele SA.
Tranzacția se încadrează atât în strategia OMV Petrom, dar și în cea a Ligatne. Cea din urmă își propune să urce pe locul 3 în topul distribuitorilor de gaze din România. Într-un interviu acordat Bursa, directorul general al Gaz Sud SA şi Grup Dezvoltare Rețele SA a afirmat că achiziționarea Petrom Distribuție Gaze a fost un pas import în realizarea dezideratului, și mai urmează şi alte achiziţii.
„Ţinta acţionarilor este să ajungem numărul trei după GDF Suez şi E.ON, pe piaţa distribuţiei de gaze din România. În prezent, GDF Suez şi E.ON deţin, cumulat, circa 90% din piaţă, iar restul de 10% este împărţit între micii operatori. După preluare, Petrom Distribuţie Gaze, Gaz Sud şi GDR vor deţine între 3 şi 4% din piaţa de distribuţie. Preluarea Petrom Distribuţie Gaze a fost un pas important în atingerea ţintei noastre de a ajunge pe locul trei.”, a declarat directorul Alexandru Bucșă.
Acesta a completat expunerea despre strategia Ligatne, afirmând că “în continuare, vizăm încă 2-3 achiziţii ca să ne atingem cota de piaţă propusă, dar este foarte important preţul şi momentul vânzării acestor societăţi.” Reprezentantul Ligatne se așteaptă ca Petrom Distribuție Gaze să nu facă profit în 2013, dar din 2014 sunt semne că acest lucru se va schimba. În schimb, unitatea achiziționată va dubla cifra de afaceri realizată de Gaz Sud și Grup Dezvoltare Rețele, care este estimată a ajunge în acest an la circa 15 milioane de euro.
Petrom Distribuţie Gaze a fost înfiinţată în 2007, când legislaţia autohtonă a fost modificată în vederea alinierii cu Directiva UE care impunea separarea distribuţiei de gaze de alte activităţi, în vederea garantării pe piaţă a competiţiei şi transparenţei. La sfârşitul anului 2012, reţeaua de distribuţie a companiei avea o lungime totală de circa 1.000 de km şi deservea peste 21.000 de clienţi, în principal localizaţi în zonele învecinate oraşelor Bucureşti şi Timişoara.