Unele investiţii ale Conpet Ploieşti sunt blocate deoarece compania refuză să plătească tarifele cerute de administratorii drumurilor publice, din acest motiv aceştia neeliberându-i autorizaţiile necesare modernizării conductelor, potrivit acţionarului majoritar al companiei de stat.
„Administratorii drumurilor publice solicită ca societatea Conpet să plătească folosinţa zonei drumurilor subtraversată de conductele de transport, deşi conductele respective aparţin, ca şi zona drumurilor de altfel, ampriza şi zona de siguranţă a acestora, proprietăţii publice a statului. Astfel, ne aflăm în situaţia în care administratorul unui bun public solicită administratorului unui alt bun public taxe pentru motivul că al doilea bun public se află «încastrat» în primul”, se arată în nota de fundamentare a unui proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Departamentul pentru Energie.
Tariful de drum poate băga Conpet în faliment
Reprezentanţii Departamentului pentru Energie vor să soluţioneze blocajul prin exceptarea Conpet de la plata tarifelor cerute de administratorii de drumuri.
Compania a bugetat în acest an investiţii de 50 milioane de lei. Pentru 2015, investiţiile sunt estimate la 56,2 milioane de lei, respectiv 60 milioane de lei în 2016.
Nota de fundamentare precizează că dacă nu este modificată legislaţia unele conducte se vor degrada, iar Conpet va intra în faliment în cazul în care va trebui să plătească tariful pentru ocuparea zonei drumului. Proiectul de act normativ prevede, de asemenea, că plata acestor tarife de la bugetul de stat este „inacceptabilă”.
„Refuzul SC Conpet SA de a plăti tarif pentru ocuparea zonei drumului a condus, cu titlu de sancţiune, la refuzul administratorilor drumurilor de a elibera în unele judeţe autorizaţiile necesare executării lucrărilor de reabilitare şi modernizare a conductelor magistrale respective”, conform sursei citate.
Diferendul afectează şase lucrări de modernizare a conductelor.
Conpet estimează că în acest an va înregistra venituri de 399,13 milioane de lei (88,3 milioane de euro), în urcare cu 2,6%, şi un profit net de 30,3 milioane de lei (6,7 milioane de euro), în scădere cu 10%.
Compania operează sistemul naţional de transport al produselor petroliere (o reţea de conducte cu o lungime de circa 3.800 km, amplasate în 23 de judeţe) şi este controlată de stat, Departamentul pentru Energie deţinând 58,72% din acţiuni. Fondul Proprietatea are 29,7% din titluri.
Sursa: Mediafax