Acasă » Electricitate » partnerg-i: Când merită să contractezi un nou serviciu în efortul de reducere a costurilor

partnerg-i: Când merită să contractezi un nou serviciu în efortul de reducere a costurilor

7 septembrie 2020
Electricitate
energynomics

Firește, răspunsul este “depinde” – și avem în vedere beneficiile pe care acest nou serviciu le poate aduce din perspectiva costurilor vizate de proiectul de reducere. Am putea spune că “depinde” și de ponderea costurilor a căror scădere poate fi facilitată de noul serviciu. Trebuie însă avut în vedere că un sprijin extern în reducerea costurilor cu o pondere redusă îmbunătățește semnificativ nivelul celei mai importante resurse: timp pentru negocierea de către echipa internă de achiziții a costurilor cu impact ridicat în total.

„Serviciile noastre de consultanță și de reprezentare înseamnă pentru majoritatea companiilor din România un serviciu nou, însă coroborând costul acestora cu cel rezultat al energiei electrice sau al gazelor naturale, nu se ajunge la o valoare suplimentară a costurilor. Serviciile noastre sunt potrivite atât punctual în cadrul proiectelor de reducere a costurilor, cât și pe termen lung ca sprijin extern în achiziția furnizării celor două tipuri de comodități”, consideră Theodor Livinschi, fondatorul partnerg-i.

El explică că valoarea totală a costurilor pentru o anumită perioadă și indicatorii rezultați din analiza non-comercială a furnizorilor reprezintă parametrii relevanți în analizarea ofertelor, în detrimentul valorii efective a prețului comodității (cel al energiei electrice active sau cel al moleculei de gaze naturale). Fondatorul partnerg-i subliniază că analizarea corectă a acestor două aspecte depinde de capacitatea de monetizare a clauzelor contractuale particulare specifice furnizorului, a cotațiilor indicative pentru posibilele poziții deschise și a eventualelor beneficii preconizate din vânzarea volumelor suplimentare.

“Pentru a realiza o analiză relevantă, este esențial ca toate condițiile din cadrul ofertelor, care nu implică o valoare absolută clar stipulată, să fie transpuse în costuri. Totuși, la baza analizării propunerilor comerciale din partea furnizorilor stau chiar solicitările pe care consumatorul le-a formulat către aceștia. Din acest motiv, la fel de importantă precum analiza efectivă este și structurarea solicitării, care este practic o traducere a nevoilor consumatorului în beneficii solicitate din partea furnizorilor. Alegerea duratei perioadei contractuale, fragmentarea acesteia în funcție de contextul de piață, flexibilitatea consumului de energie și configurarea produselor potrivite sunt doar câteva dintre aspectele de evaluat anterior derulării efective a procesului de selecție”, afirmă consultantul.

Momentul contractării de către consumator este considerat de către Theodor Livinschi ca fiind cel mai important. Deși există o serie de așa-numite momente potrivite validate istoric în funcție de perioada contractuală vizată, el apreciază că momentul oportun poate fi identificat corect doar prin raportări periodice de corelare a costurilor cu piața și prin stabilirea unor principii de “take profit” și “stop loss”.

“Constat o deschidere peste așteptări pentru acest gen de servicii, partenerii noștri non-contractuali fiind deja angrenați în diferite proiecte demo. Suntem în discuții avansate atât cu producători din industrii precum automotive, ciment, materiale plastice și nu numai, cât și cu mari lanțuri de magazine și de restaurante. Planul inițial de afaceri după care ne ghidăm prevedea luna septembrie ca moment al semnării primului parteneriat contractual, însă deja colaborăm cu doi importanți jucători din industriile hârtiei și cartonului și a gazelor industriale, Vrancart, respectiv Messer.”

partnerg-i se angajează să ofere partenerilor expertiză, timp și siguranță în achiziția furnizării energiei electrice și a gazelor naturale, prin consultanță adaptată local în acord cu eventualele cerințele globale ale partenerilor, fiind prima companie românească într-o piață locală relativ nouă, unde au pătruns doar câteva companii străine cu reprezentare externă, de cele mai multe ori ca rezultat al contractării la nivelul grupurilor de care aparțin beneficiarii din România.

CITEȘTE ȘI Consumatorii industriali vor să se implice direct în procesul de achiziție a energiei și gazelor naturale

CITEȘTE ȘI Prețurile în continuă creștere pot fi gestionate prin deschidere către soluții noi

CITEȘTE ȘI Moment oportun pentru consumatorii industriali la contractarea gazelor naturale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *