Indicatorii ultimelor 18 luni sporesc probabilitatea ca vehiculele plug-in să devină predominante în următorii 20 de ani. Cu toate acestea, ele au nevoie de suport politic puternic. Scenariile arată că vânzările de autovehicule vor crește până în 2040, la cel puțin 50-100% din volumul vânzărilor de vehicule ușoare noi. Cu toate acestea, timpul necesar amortizării vehiculelor diminuează ponderea lor într-o anumită flotă comercială, reprezentând până în 2040 între o treime și aproximativ trei sferturi din flota vehiculelor ușoare. Gama largă de scenarii reflectă marile incertitudini ale jocului, dar toate cifrele arată că vehiculele plug-in devin predominante în următorii 20 de ani.
Politica tot mai multor țări pare să favorizeze vehiculele plug-in. În prezent, piața crește rapid de la o bază redusă. Vânzările totale de vehicule au fost de 730.000 în 2016, în comparație cu 580.000 în 2015. În 2016, șase țări au ajuns la o cotă de piață de peste 1% din automobilele electrice: Norvegia, Olanda, Suedia, Franța, Regatul Unit și China. Norvegia a înregistrat o cotă de vehicule electrice din vânzări de 42%, în iunie 2017.
Proiecțiile producătorilor
Mai mulți producători au emis proiecții pentru cota de vânzări pe care se așteaptă să o atingă pentru vehicule plug-in.
Volkswagen: 20-25% din vânzări până în 2025
Volvo: Toate modelele noi lansate începând cu anul 2019
PSA (mărcile Peugeot și Citroen): 80% din modelele electrificate până în 2023
Așa cum a fost raportat pe larg, Tesla a preluat peste 500.000 de comenzi avansate pentru Modelul 3 EV, echivalentul aproape a întregii piețe pentru vehiculele electrice în 2015. În conformitate cu țintele guvernului chinez, producătorii din China se așteaptă să crească rapid producția, conform energycollective.com.
Proiecții ale băncilor de investiții
Proiecțiile analiștilor sunt, în majoritatea cazurilor, acum în concordanță cu scenariul prezentat mai jos.
Morgan Stanley: 7% din vânzările globale până în 2025
BNP Paribas: 11% din vânzările globale până în 2025, 26% până în 2030
JP Morgan: 35% din vânzări până în 2025 și 48% din vânzări până în 2030
Anul trecut, proiecțiile Bloomberg au arătat o creștere mai lentă decât în cazul acestor previziuni. Cu toate acestea, analiștii Bloomberg și-au actualizat datele, arătând că până în 2040, circa 54% dintre mașinile noi vor fi electrice. În schimb, BP prezice o creștere mult mai lentă în cadrul propriilor estimări. Cu toate acestea, punctul de vedere al BP pare a fi slab reprezentat ținând cont de reglementările care par să favorizeze vânzările de vehicule electrice. Exxon Mobil oferă proiecții și mai mici, în timp ce cele ale OPEC sunt cu puțin peste cele ale BP, dar cu mult sub nivelul minim.