Acasă » Electricitate » Piața auto din România îi continuă revenirea pe baza vânzărilor de mașini noi

Piața auto din România îi continuă revenirea pe baza vânzărilor de mașini noi

7 februarie 2022
Electricitate
energynomics

În ianuarie 2022 au fost înmatriculate în România 10.899 autovehicule noi (autoturisme, vehicule comerciale de marfă și persoane și speciale), cu 42,9% mai multe decât în ianuarie 2021. Dintre acestea, 9.337 au fost autoturisme, a căror creștere față de luna ianuarie 2021 (când au fost înmatriculate 6.004 unități) este de 55,5%. Dacia domină categoric acest segment, cu 2.765 de mașini vândute, față de 976 cât a reușit următorul brand clasat, Hyundai.

Pe de altă parte, autoturismele rulate, cu 24.342 unități înmatriculate, înregistrează o scădere de 24,8% față de ianuarie 2021.

Potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile – APIA, în 2021, înmatriculările de autoturisme au fost în ușoară scădere (-4,1%) față de 2020. În contra tendință, autoturismele “electrificate” au crescut cu 109%, atingând o cotă de piață de 15,5%. Pentru prima dată în România, automobilele cu propulsie hibrid au devenit a doua cea mai mare categorie de automobile noi, după cele propulsate cu motor cu combustie pe benzină. Aul trecut, vânzările și înmatriculările de automobile full-hibrid noi din România s-au dublat până la 30.706 unități, după ce cu un an înainte volumul înmatriculat se ridica la numai 14.271 unități.

Cea mai mare creștere de pe piață a fost realizată de mașinile Plug-in hybrid, de 153,9%, însă volumul acestora a fost net inferior hibridelor clasice, doar 2.630 de unități. Mult mai numeroase au fost vehiculele electrice, care au crescut cu aproape 123%, la un total de 6.342 unități, adică aproape 3.500 de unități în plus față de 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *