Portul Constanța a fost neglijat de factorul politic în ultimii 30 de ani, iar acest lucru este vizibil prin faptul că niciuna una dintre investițiile planificate în port nu este inclusă în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Doar conflictul din Ucraina a generat efecte pozitive, a declarat Laurențiu Mironescu, vicepreședintele Constanța Port Business Association – CPBA.
„Niciuna dintre investițiile majore ale portului Constanța nu este în PNRR. Astfel, dacă cel mai mare activ al sistemului de transport (al produselor petroliere) din România nu se regăsește în PNRR, înseamnă că ceva nu a funcționat cum trebuie. Portul a beneficiat mai degrabă de conflictul din Ucraina. De abia de atunci a putut avea relevanța cuvenită”, a spus el, cu ocazia conferinței “Digitalizare și eficiență energetică – Constanța 2024″.
Astfel, de la izbucnirea conflictului din Ucraina, volumul de mărfuri tranzitate prin Portul Constanța a crescut la 92 milioane de tone, de la nivelul de 75 milioane de tone din 2022 și 64 milioane de tone din 2021. Potrivit lui Mironescu, portul se află, din acest punct de vedere, pe un ”trend crescător agresiv”.
Constanța Port Business Association are 40 de companii membre care generează 5.500 de locuri de muncă directe pe platforma portuară.
Conferința “Digitalizare și eficiență energetică – Constanța 2024″ a fost organizată de Energynomics, cu sprijinul partenerilor noștri: ADC, Elektra Renewable Support, FPPG, WALDEVAR Energy.