PPC a înregistrat rezultate solide în primul semestru (S1) al anului 2024, pe măsură ce trimestrul secund (T2) a continuat tendința din T1 2024.
Investițiile în proiecte verzi, de distribuție și digitalizare au continuat să crească, în conformitate cu strategia PPC de a deveni o companie de utilități sustenabilă.
Investițiile totale au atins 1,1 miliarde de euro, inclusiv în România, cu o creștere semnificativă înregistrată în activitățile de distribuție și SRE, în conformitate cu planul PPC de a crește participarea energiei nepoluante în mixul său de producție de energie electrică și de a continua îmbunătățirea și digitalizarea rețelelor de distribuție. Investițiile în surse regenerabile, distribuție și digitalizare au crescut la 0,8 miliarde EUR, înregistrând o creștere de 120% față de S1 2023, inclusiv contribuția României.
Capacitatea instalată în SRE a fost de 4,7GW la sfârșitul lunii iunie 2024, de la 3,5GW în iunie 2023. În plus, proiecte în valoare de 3,3 GW se află deja în stadiul de construcție sau gata de construcție, în vederea atingerii obiectivului de 8,9 GW în 2026 (90% din obiectivul pentru 2026 este deja în funcțiune sau reprezintă proiecte în construcție sau gata de construcție).
Producția pe bază de lignit a scăzut cu aproximativ 30% în S1 2024 față de S1 2023, situându-se la 1,5TWh, reprezentând 16% din producția PPC. Ca urmare, emisiile de CO2 (Scope 1) au scăzut cu 8% față de S1 2023. Reducerea emisiilor de CO2 se bazează pe tendința pozitivă din anii precedenți, cu o reducere de 57,8% între 2019 și 2023, îndeplinind astfel KPI-ul din Sustainability-Linked Senior Notes cu termen în 2028, demonstrând angajamentul PPC de a-și face mixul energetic mai verde.
Pe de altă parte, creșterea producției de energie din surse regenerabile e a crescut cu 65% în S1 2024 față de S1 2023, ajungând la 3,1TWh, ceea ce reprezintă 33% din producția totală a PPC.
Profitabilitate operațională importantă în semestrul I 2024, cu EBITDA ajustat de 927 milioane de euro, în creștere cu 57% față de semestrul I 2023, datorită contribuției mai mari a activității de distribuție, rentabilității îmbunătățite a activității integrate și adăugării operațiunilor din România.
Profitul net ajustat a ajuns la 228 milioane de euro, față de 84 milioane de euro în S1 2023 . Profitul net ajustat după plata intereselor minoritare a fost de 179 milioane de euro, față de 78 milioane de euro .
Poziție financiară solidă în ciuda accelerării investițiilor. PPC a menținut un grad de îndatorare (Datorie netă/LTM PF EBITDA în iunie 2024) de 2,3x, cu mult sub plafonul autoimpus de 3,5x, datoria netă fiind de 3.826 milioane de euro la 30.06.2024.
“PPC a înregistrat rezultate solide pentru încă un trimestru, ca urmare a traiectoriei de creștere pe care a intrat, confirmând faptul că profitabilitatea sa se îndreaptă către un nivel superior față de trecut, sprijinind în același timp clienții săi. Continuăm să investim în mod semnificativ în surse regenerabile de energie, în rețele și în digitalizarea operațiunilor noastre pentru a ne atinge obiectivele pe care le-am stabilit în planul nostru de afaceri. Am reușit să ne maturizăm și mai mult portofoliul de energie regenerabilă, având în prezent 3,3 GW în construcție sau gata de construcție, ceea ce ne oferă încredere în atingerea obiectivului nostru pentru 2026, de 8,9 GW capacitate totală instalată în energie regenerabilă. Pentru întregul an, suntem foarte încrezători că ne vom atinge obiectivul de EBITDA ajustat de 1,8 miliarde de euro, pe baza performanței puternice din primul semestru și a rezilienței modelului nostru integrat”, a spus Georgios Stassis, președinte și director executiv al Public Power Corporation.