Premierul Victor Ponta le-a solicitat ministrului Transporturilor și ministrului Finanțelor să discute cu reprezentanții companiilor despre prețul combustibililor, arătându-se convins că printr-o astfel de discuție se va putea ajunge la un preț „corect și rezonabil”.
„Îi rog public pe cei doi miniștri — ministrul Transporturilor și ministrul Finanțelor — să aibă o discuție normală, instituțională între Guvern și companiile private din domeniul combustibililor, pentru că acciza a rămas ca în 2014, toate taxele sunt ca în 2014, prețul petrolului a scăzut peste tot în lume, numai la noi nu scade”, a spus Victor Ponta, citat de Agerpres.
„Sigur, prețul nu e făcut de Guvern, dar sunt absolut convins că o discuție serioasă cu companiile ne va ajuta să ajungem la un preț corect și rezonabil”, a spus Victor Ponta.
Lucrurile nu stau exact așa. Cifrele din Oil Bulletin, publicat de Comisia Europeană pe 29 decembrie 2014, arată că benzina s-a ieftin cu 20% în România și motorina cu peste 16%, depășind media europeană de ieftinire de 13,2%, la benzină, respectiv 11,9% la motorină.
În plus, prin menținerea accizelor în lei la nivelul din 2014, calcularea ilegală a accizei din 2014 la cursul euro-leu publicat de Banca Centrală Europeană la 1 octombrie 2012, și nu 2013 cum scrie în lege, alegerea celei mai mari rate de inflație , introducerea supra-accizei de șapte eurocenți, plus TVA, Guvernul a fost artizanul principal al creșterii prețurilor la carburanți în România.
Cotația barilului de țiței Brent a coborât miercuri sub pragul simbolic de 50 de dolari pentru prima dată în ultimii șase ani, analiștii avertizând că noi scăderi sunt posibile din cauza excesului de ofertă și a cererii modeste.