Prețul fără taxe al carburanților comercializați în România continuă să fie mai mare decât media europeană, în timp ce taxele aplicate de stat sunt printre cele mai mici din spațiul comunitar, potrivit datelor publicate săptămânal de Comisia Europeană. Astfel, ultimele date ale Comisiei, respectiv cele din 15 mai, arată că prețul motorinei fără taxe în România este de 499 de euro pentru 1.000 de litri, în timp ce media europeană este 486 de euro.
În ceea ce privește benzina, decalajul este și mai mare. În România, benzina costă pe 512 de euro pe mia de litri, în timp ce media UE este de 497 de euro pe mia de litri.
În același timp, taxele aplicate de stat, respectiv TVA și acciză, sunt cele mai mici din UE în ceea ce privește benzina: 528 euro pe 1.000 de litri, sub media UE de 857 euro pe mia de litri.
La motorină, taxele din România sunt cele mai mici, după Luxemburg: 494 euro pe mia de litri, față de media UE de 702 euro pe mia de litri, conform Agerpres.
Joia trecută, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, declara că instituția pe care o reprezintă continuă investigația sectorială pe piața carburanților, pentru a analiza de ce prețurile în România sunt mai mari decât media din Uniunea Europeană.
„Vedem că, de peste un an, față de prețurile din vestul Uniunii Europene, au crescut la noi, de unde noi de obicei eram sub media pe UE, acum suntem peste media UE și vrem să înțelegem ce s-a întâmplat, dacă este o problemă de legislație și dacă putem să o corectăm. Am discutat cu companiile. Raportul nu este încă finalizat, iar când o să îl avem gata în forma lui preliminară o să vi-l prezentăm”, a spus Chirițoiu.
El a mai menționat că inițiativa Consiliului Concurenței privind înființarea unui monitor al prețurilor la carburanți este în lucru și va dura mai puțin decât cel privind prețurile alimentelor.
„Avem această experiență în spate, iar la carburanți este și mai simplu, pentru că sunt mai puține sortimente, dar tot nu poate să apară peste noapte”, a continuat oficialul Concurenței.