Acasă » Electricitate » Prețul energiei sare la 110 euro per MWh, Hidroelectrica a vândut și la 177 de euro

Prețul energiei sare la 110 euro per MWh, Hidroelectrica a vândut și la 177 de euro

19 ianuarie 2017
Distribuţie
Bogdan Tudorache

Dacă săptămâna trecută prețul energiei a ajuns la circa 100 de euro pe MWh, în cursul zilei de miercuri, 18 ianuarie, a înregistrat o valoare de vârf de aproape 111 euro (500 lei) per MWh, potrivit informațiilor pieței pentru ziua următoare (PZU) a operatorului pieței, Opcom.

În același timp, Ovidiu Agliceru, director general al Hidroelectrica, susține că în ianuarie s-a vândut energie chiar și cu 177 de euro (800 de lei) per MWh, pe piața de echilibrare.

„În urma solicitărilor Transelectrica, am intrat în fiecare zi pe piaţa de echilibrare. Am vândut energie electrică la preţuri cuprinse între 250 şi 800 de lei pe MWh”, spune Agliceru, citat de economica.net. El a estimat că, de la începutul acestei luni, caracterizate de consumuri-record de energie electrică pe fondul temperaturilor scăzute, cantitatea totală de energie vândută de Hidroelectrica pentru a echilibra sistemul energetic a fost de circa 150 GWh.

„Pot să vă spun sigur că frigul nu a adus pierderi pentru Hidroelectrica”, a declarat Agliceru, întrebat care ar fi profitul înregistrat de companie prin vânzarea de energie electrică pentru echilibrarea sistemului.

Spre comparaţie, preţul mediu de pe piaţa de echilibrare a fost de circa 320 de lei MWh în ianuarie 2016, conform datelor ANRE.

Autor: Bogdan Tudorache

Activ în presa economică și de afaceri de 26 de ani, Bogdan a absolvit Dreptul, apoi a urmat cursuri intensive de economie și Business English. A avansat până în poziția de redactor-șef încă din 2006 și a asigurat managementul și politica editorială pentru numeroase publicații economice dedicate în special comunității investitorilor străini în România. Din 2003 și până în 2013 a fost activ mai ales în sectorul financiar-bancar. A început colaborarea cu Energynomics în 2013, remarcându-se prin cunoștințe avansate ale piețelor, comunităților de afaceri și un stil editorial matur, atât în limba română, cât și în engleză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *